AUTO BILD България / Тествахме най-луксозната Kia на Нюрбургринг

Тествахме най-луксозната Kia на Нюрбургринг

Cъс Stinger Kia го раздава спортно. Впечатляващата лимузина ускорява до 370 к.с. и изглежда наистина благородна със своята линия а ла купе


19
юни
2017

Kia може да бъде и спортна – корейците доказват това с този нов модел: Stinger е името на впечатляващата спортна лимузина, която спокойно може да мине и за Gran Turismo. Kia никога в историята си не е имала нещо подобно: с дължина 4,83 м, широчина 1,87 м и височина 1,40 м. Но защо ли за първия тест на този изтънчен колос сме избрали точно Нюрбургринг? Причината е проста – там компанията разполага с изпитателен център. Заставаме на старта и още на първата права отсечка сме убедени: 4,9 сек време за спринта 0-100 км/ч е напълно реалистичен резултат! Оборудваният с два турбокомпресора V6 разгръща мощността си от 370 „коня“ равномерно – а 4х4-системата съдейства тя да бъде пренесена съвсем ефективно върху асфалта. Идва първият завой: Stinger го атакува уверено и прецизно, въпреки че окачването работи в режим Comfort, т.е. позволява повече колебания на каросерията.

Но да пробваме и режим Sport: в него човек няма усещането, че кара „твърд“ спортен автомобил. Дори при преминаване през бордюрите „ударите“ към купето биват добре филтрирани. Stinger изобщо не е бавен – а спирачките му Brembo се представят перфектно при изпитанието в най-ниската точка на пистата – Брайтшайд. При това тук изобщо не натискаме педала до долу. Устремяваме се напред към Въртележката (Carousel), а при първата смяна на посоката усещаме как системата за векторно разпределение на тягата между четирите задвижващи колела държи колата на лимита на сцеплението – като докарва усмивката върху лицето на шофьора. На Швалбеншванц голямата Kia е непоклатима. Механичното сцепление е прекрасно – Stinger сякаш се чувства като у дома си на Зеления ад. 8-степенната автоматична трансмисия „изрежда“ предавките бързо, а на Head-Up дисплея виждаме 220 км/ч – и тогава инструкторът иска да върнем газта. Иначе и 250 км/ч не са проблем. Накратко: Stinger не е проектиран да прави рекорди на Нюрбургринг, но без проблем се движи с висока скорост по знаменитото трасе – и остава лесен за овладяване на границата на сцеплението.

Още по темата

Card image cap
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT: поколението Х

10
юни
2017

Десетата генерация на хитовия „японец“ е призвана да върне позициите на Honda на Стария континент. Засега обаче в двигателната гама няма дизел

Card image cap
Renault Symbioz: да изследваш мъглата

25
мар.
2018

Този прототип може да се движи сам, но не при всякакви атмосферни условия. Един тест с много прозрения

Card image cap

В последния брой:

Архив >