Тествахме малкия Jeep със зареждане от контакта за 74 000 лв.


31
авг.
2020

Надали преди години някой би си представил, че Jeep ще има градски модел и то със зареждане от контакта. Но ето – днес всичко това е реалност: Renegade 4xe е Plug-in хибрид, който разчита на 4х4-система с електродвигател на задната ос – а конвенционалната 4х4-модификация отпада от гамата. Батерията с капацитет 11,4 кВтч ще позволява на тежащия 1770 кг Jeep да изминава изцяло на ток до 50 километра – като развива максимална скорост 130 км/ч без да се включва ДВГ. Освен електрическата машина с 60 „коня“ в Renegade работи и 4-цилиндров бензинов агрегат със 180 к.с. Системната мощност е 240 к.с. и благодарение на нея Renegade ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,1 сек, като постига максимална скорост 199 км/ч и разход 2,3 л на 100 км. При нашето тестово шофиране ние „прехвърлихме“ тази стойност с 4 литра, но в интерес на истината карахме бързичко по пътища с много завои.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ JEEP RENEGADE

След като се настаните удобно на седалките със слаба странична опора и къса долна част, можете да конфигурирате в зависимост от индивидуалните си желания Jeep-а с помощта на режимите на шофиране и настройките за офроуд. При хибридния режим, който бива активиран автоматично с всяко стартиране на автомобила, при нужда се включва ДВГ, а когато изберете Electric, задвижващи са само задните колела. В E-Save зарядът на батерията бива запазен или тя се зарежда на 80%.

Хибридният Renegade 4xe ще струват около 74 000 лв.

Renegade става забавен в режим Sport

Задвижваният с ремък стартер-генератор се грижи в батерията винаги да има заряд. Все пак би било фатално, ако двойното задвижване откаже при преминаване на някой планински проход през зимата например. Степента на рекуперация на спирачките подлежи на настройка, но няма да успеете да постигнете т.нар. One Pedal Driving. В стандартния хибриден режим на каране няма да можете да предадете цялата мощност на Renegade към асфалта. А когато се наложи да използвате тягата и на бензиновия агрегат, става доста шумно – и толкова. Чак когато отидете на режим Sport Jeep-ът демонстрира, че е роднина на Alfa Romeo. Тогава дори системата за стабилност позволява на задницата да стане малко по-палава, а педалът на газта и трансмисията стават „по-агресивни“. Дори можете да почувствате удоволствие от шофирането! А то не е постигнато с цената на твърдо окачване, от което да ви изпадат пломбите – въпреки по-високото с 200 кг тегло спрямо конвенционалните версии на Renegade.

Близо 80 000 лева за хибридния Renegade

Когато Jeep-ът трябва да се зарежда, ще ви помогне приложение за намиране на станция за зареждане, на което ще виждате „потока“ от електрони към батерията и климатизацията на автомобила по време на процеса на зареждане. Когато батерията бъде зареждана с три киловата, след 3,5 часа тя ще бъде пълна, а при 7,4 кВт ще ви трябват още около 100 минути. Различните функции в автомобила биват контролирани от 8,4-инчов тъчскрийн и прилежащите към него приложения. Естествено, графиката не е най-модерната, но навигационната система ни осигуряваше надеждно водене към зададената дестинация. По темата инфотейнмънт италианците са напреднали сериозно: за проба свързахме наш iPhone и Apple Carplay работеше безпроблемно. Системните показания пред водача, които се показват на 7-инчов дисплей, изглеждат малко странно. Продажбите на Jeep Renegade 4xe за Германия ще започнат през септември т.г., а цените ще започват от около 74 000 лв.

Още по темата