Тествахме лимитираната Серия 4 на Alpina


10
сеп.
2019

Alpina подготвят достоен завършек на все още настоящата Серия 4 – B4 S в лимитираната Edition 99. AUTO BILD тества модела.

За довиждане актуалната Серия 4 F32 получава версия B4 S Edition 99. Alpina ще я пусне в 99 екземпляра – пуристите ще се радват – с вариант с двойно и със задно задвижване.

Тествахме и двата варианта на разполагащото с 452 к.с. спортно Coupe на пистата Залцбургринг и трябва да признаем: Alpina остават верни на себе си. След 3,9 секунди достигаме темпо 100 (с версията с 4х4), а вариантът със задно е с една десета от секундата по-бавен. Принципно високите скорости са част от фирмената философия на Alpina – AWD-версията вдига  303 км/ч, а тази със задна задвижваща ос – с 3 км/ч повече.

Страничното накланяне е ограничено до минимум

Интересно е това, което са постигнали инженерите на Alpina от и без друго успешното окачване на базата 440i. С допълнителни пружини те са редуцирали до минимум страничното накланяне на каросерията. В граничната зона водачът на B4 S винаги е превъзходно информиран, а поведението в завоите и сцеплението на предната ос не отстъпват на тези на М3 и М4.

Нашият фаворит е с двойно задвижване

Що се отнася до сцеплението на изхода от завоя, разликата между задно и двойно задвижване е наистина фрапираща. Докато xDrive-моделът захапва асфалта с всичките четири колела, при варианта със задно електрониката регулира мощността още на първия завой след старта. Обикновено сме почитатели на задното задвижване, но в този случай бихме избрали струващото 5800 лв. двойно задвижване.

Технически данни

BMW Alpina B4 S Edition 99 

двигател: редови 6-цилиндров битурбо • работен обем: 2979 cм³ • мощност: 332 кВт. (452 к.с.) • макс. въртящ момент: 680 Нм • трансмисия: 8-степ. автоматична • задно/двойно задвижване • ускорение 0-100 км/ч за 4,2 сек (3,9 секунди с 4х4) • макс. скорост: 306 км/ч (303 км/ч с 4х4) • разход на гориво: 9,1 л (9,2 л с 4х4) • CО2: 207 г/км (209 г/км с 4х4) • норма на вредни емисии Euro 6d-Temp • цена: от 178 000 лв.

Още по темата

Card image cap
По-бързо от Валтер Рьорл?

20
май
2016

Целта: по-бърза обиколка на Заксенринг в сравнение с Валтер Рьорл с Porsche 918 Spyder. Претендентът: Edo Competition 911 Turbo S Blackburn с 669 к.с.

Card image cap

В последния брой:

Архив >