Тествахме зверски мощната Škoda Kodiaq RS


9
май
2019

НАЙ-ВАЖНИЯТ ВЪПРОС ще бъде изяснен с дилъра на Škoda: колко дълго ще трябва да чакам за Kodiaq RS? Дилърът (усмихвайки се): „Черен или сив можете да вземете веднага, ето ги тук, в шоурума. Иначе ще трябва да почакате между шест и дванадесет месеца.“ Така веднага ни се проясняват нещата относно Kodiaq: моделът е толкова желан, че търсенето е по-голямо от предлагането. Отстъпка? Дилърът отново се усмихва. Имате време още половин година? Добре, тогава ще ви разясним защо си струва да почакате. И как. Škoda Kodiaq, това е XL вариантът на VW Tiguan, 4,70 метра, или с 21 сантиметра повече – по избор за трети ред седалки или багажник.

Две крайни ауспухови тръби, едната е фалшива: Kodiaq RS изпуска отработените си газове само отляво

Можете спокойно да си спестите парите за доплащане, тъй като места номер 6 и 7 са толкова тесни, че дори децата с право негодуват. В нашия случай обаче става дума за най-мощния дизелов агрегат, монтиран от Škoda в сериен автомобил. А когато вече говорим за мощност и удоволствие от шофирането, тогава трябва да споменем и теглото от 1773 кг, които са повече от достатъчни. Иначе двулитровият битурбо агрегат с 240 к.с. е от VW, тук моторът е комбиниран със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG; за може автомобилът да бъде „обуздаван“, задвижвани са четирите колела, макар че реално в 99 процента от случаите задвижваща е само предната ос. Все пак тестовият ни автомобил не е толкова бърз, колкото обещават чехите – спринтира за 7,2, а не за 6,9 секунди от 0 до 100 км/ч. Затова пък не можем да спрем да се усмихваме при максималната скорост – 238 км/ч, или със 17 км/ч повече от данните на производителя. При това не сме налели енергийна напитка в резервоара!

Дигитален скоростомер, навигация с голям дисплей – ето ви и топкокпитът

Ускорението е гениално за автомобил от този клас и с това тегло. RS е значително по-стегнат от обикновения Kodiaq, при това когато режимът на амортисьорите и пружините е на комфортна настройка. Естествено, че гумите с размер 235 и 20 цола (серийни) предават всяко ръбче на пътя, но благодарение на директното прогресивно управление корекцията доставя удоволствие, тъй като във всяка ситуация има достатъчно обратна връзка. Но пък ни изнервя с прекалената си твърдост. Все пак обаче чехите са оставили достатъчен комфорт на автомобила; RS се справя с поглъщането на дългите неравности, като преминава твърдо само при къси грапавини.

Под Kodiaq се крие танцуваща мечка! А когато се налага, „мечката“ спира чудесно: 34,4 метра от 100 до 0 км/ч, при което трябва да знаете: всеки резултат под 40 метра е добър, а под 35 метра – направо страхотно! А, да, остана да изясним въпроса за шума. По принцип битурбо машината е толкова добре шумоизолирана, че няма да ви хрумне, че седите в дизелов автомобил. Моделът обаче е оборудван с изкуствен усилвател на звука, който може да се настройва на четири степени. Седиш си върху удобните седалки с тапицерия от алкантара на RS, настройваш превключвателя на режимите на движение на Sport, натискаш здраво педала на газта и RS ръмжи, сумти и фучи като разярена мечка. Красиво на момента, но изнервящо във всекидневието.

Повече място: дори и 1,90-метровите пасажери седят удобно на задната седалка на Kodiaq

Колко хубаво, че има режими за индивидуализиране: настройвате всичко на спортен режим, чувате саунда отзад и се наслаждавате. Тъй като тази Škoda има какво още да предложи: дигитален кокпит, 500 Нм максимален въртящ момент, поносим разход на гориво от 8,1 литра. Затова за нас към момента Kodiaq RS е най-добрият VW Tiguan. Доказателството се крие в дългото чакане за доставка.

Повече място: дори и 1,90-метровите пасажери седят удобно на задната седалка на Kodiaq

ИЗВОД

Тук сме на едно мнение: ако можехме да го изберем за служебна кола, то това щеше да е! Kodiaq RS предлага много място и солидна тяга. SUV, с който не забелязваш високия център на тежестта и който не те изнервя с прекомерна спортна авантюра. Страхотен автомобил!

Още по темата

Card image cap
Kia Niro, Mitsubishi Outlander PHEV и Toyota RAV4 Hybrid: SUV и хибридно задвижване – подхождат ли си?

2
ян.
2017

Обикновено SUV-овете и кросоувърите са със задвижване с дизелов мотор. Предлагаме ви алтернатива – под формата на три модела

Card image cap
100 000 км с Renault Laguna: гениалност в идеите, посредственост в детайлите

7
февр.
2018

Laguna наистина е в състояние да покорява сърца, но след любовта от пръв поглед следва бързо отрезвяване...

Card image cap
Тествахме наследника на VW CC

20
дек.
2016

Наследникът на купе-версията на Passat – CC, ще се казва Arteon. От VW обещават, че новият модел ще има индивидуален характер и че ще бъде представен в Женева

Card image cap
Тест: първият хибрид на Renault

9
окт.
2017

Първият хибриден модел на Renault е комбиниран с дизелов агрегат. Обозначението на модела Hybrid Assist обещава повече, отколкото може да изпълни

Card image cap
Ibiza на кокили

12
окт.
2017

Seat Arona се появява с високи очаквания и успява да ги изпълни

Card image cap
Новото Audi S5: Audi действа като Mercedes

30
авг.
2016

Новото купе на Audi изненадва с детайли, които са ни познати от Щутгарт

Card image cap

В последния брой:

Архив >