AUTO BILD България / Тествахме Е-класата като дизелов хибрид

Тествахме Е-класата като дизелов хибрид


10
окт.
2018

AUTO BILD изпробва E 300 de – новата модификация на Е-класата като дизелов хибрид. Първата разлика, която усетихме спрямо стандартната версия, е, че техниката е насочена изцяло към намаляването на горивната консумация. Например Eco-асистентът „бди“ напълно невидимо за редуцирането на разхода. На база на профила на съответния пътен участък и на дистанцията до движещия се отпред автомобил системата дава препоръки на шофьора, с които да намали консумацията на ток или дизел.

В цялата тази концепция педалът на газта играе важна роля: лек импулс сигнализира кога се включва двигателят с вътрешно горене. Когато усетите „отблъскване“ с десния крак, електродвигателят иска да поеме командата. Комбинацията от електромотор със 122 к.с. и дизел със 194 к.с. се представя като доста потентна. Системната мощност на автомобила е 306 к.с., максималният въртящ момент е 700 Нм. След 5,9 сек колата достига 100 км/ч от спряло положение и спира да ускорява чак на 250 км/ч. По данни на Mercedes средният разход е 1,6 л на 100 км. При първите тестови километри, които изминахме градско и извънградско (без високи скорости на магистрала), бордовият компютър отчете 2,1 л. Изцяло на електричество можете да вдигнете над 130 км/ч – като в случая помага и „предвиждащата“ функция. По отношение на комфорта увеличеното с 200 км тегло заради наличието на хибридно задвижване се отразява единствено в по-стегнатата возия.

При по-стремглаво ускорение дизелът се „обажда“. При намаляване на скоростта „преходът“ от рекуперационно към хидравлично спиране невинаги е нежен. Най-вече когато човек бавно се „носи“ към червен светофар, в един момент Benz-ът сякаш „пуска котва“ и отново продължава. Електромоторът оказва съдействие и при пречистване на отработените газове. Фактът, че дизелът се изключва колкото се може по-често, не помага особено на третирането на газовете с катализатора. Самият катализатор трябва да достигне определена температура, за да действа ефективно. Когато катализаторът не е достигнал тази температура, електромоторът се включва, за да не вдига дизелът много високи обороти и така високите нива на вредните емисии да бъдат избегнати. За баланс двигателят с вътрешно горене може да бъде натоварен по-силно в режим на частично натоварване, за да вдигне температурата в изпускателния тракт при работа с по-ниски емисии. В случая се създава и позитивен допълнителен ефект – батерията се зарежда.

Като стана дума за зареждане: батерията не е променила размерите си, но благодарение на нова химия за клетките има по-голям капацитет – 13,5 кВтч (при предшественика бяха 6,4 кВтч). А това означава, че на стандартен домакински контакт акумулаторите се зареждат след около пет часа. В Е-класата има достатъчно просторен интериор – но батерията отнема 170 л от багажника и обемът му пада до 370 л.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >