AUTO BILD България / Тествахме електрическото бъдеще на Mercedes

Тествахме електрическото бъдеще на Mercedes

С Concept EQ Mercedes стартира нова подмарка. През 2019 първият й модел ще бъде EQC. AUTO BILD събра най-важната информация и дори изпробва прототипа!


17
май
2017

EQ е името на новата подмарка на Mercedes: автомобилите с тази добавка към името ще бъдат или изцяло електрически или с хибридно задвижване. Не е изключено скоро и мощните АМG-модели да използват допълнителна електрическа сила! До 2022 г. Daimler си е поставил за цел да пусне десет модела с означение EQ, а до 2025 15 до 25 процента от всички Mercedes-и да бъдат електрически. Към този дял трябва да спада и EQC в ролята на първия електромобил, чийто предшественик ще бъде Concept EQ. В момента шоумоделът разполага с над 300 кВт (407 к.с.). Така EQC се превръща в конкурент на Tesla, тъй като благодарение на батерия с капацитет около 70 кВтч и два електродвигателя, на предната и на задната ос, серийният модел трябва да има автономен пробег до 500 км.

Задницата на концепцията неслучайно напомня на Mercedes GLC.

Когато Mercedes Concept EQ се отрази в някое огледало, човек знае: тук се движи бъдещето. Защото скосеният концептуален SUV с лак гланц дава представя колко футуристично ще настъпват хората от Щутгарт след 2019 г. Прототипът EQ отпразнува своята премиера през есента на 2016 на автосалона в Париж. Широка линия на раменете, могъщи джанти, чистачки под капака и липса на дръжки – всичко това изглежда много атрактивно. По формата студията напомня на актуалния GLC – и когато през 2019 г. влезе в серийно производство, ще носи името EQC. Това идеално се вписва в актуалната номенклатура на Mercedes: А-то в името се използва за най-малките, следват B, C, E и S (колкото по-назад в азбуката са буквите, толкова по-голяма е колата).

Кокпитът на Concept EQ изглежда футуристично и почти няма бутони.

Прототипът се движи

Плановете на Mercedes са сериозни: и го доказва фактът, че прототипът се движи! Естествено, трябва да се отнасяме с него като към сурово яйце, затова и зад волана може да седи само тестов водач на производителя. До пазарния старт след две години има още доста време. С прототипа Mercedes засяга не само темата за електрическата мобилност, но и тази за концепцията на управление. Кокпитът на Concept EQ почти няма копчета. Само лостчетата зад волана напомнят на конвенционалните автомобили. Иначе в интериора доминира голям дисплей без разделение в средата (за разлика от този при E- и S-клас). Тук се показва най-важната информация за пътуването: класически „тръбен“ изглед като при аналоговите уреди изобщо не играе роля. Голeми 3D-карти показват пътя посредством навигацията, по желание например ресторантите могат да „излизат“ с определени цветове.

Футуристичен кокпит без бутони

Сериозна роля трябва да играят светлините. При увеличаваща се „информационна плътност“ навън например смени на цветовете насочват, че нещо в околната среда се променя. Широката лайстна под предното стъкло трябва да покаже кога нещо в околната среда се променя. Осветени дюзи на вентилация посредством бавна смяна от синьо на червено демонстрират кога температурата се вдига. И всички това функционира без класически бутони: на височината на ръцете на водача има още един тъчскрийн, чрез който се контролират осветлението, музика и климатизацията. Плъзгане на пръста отляво надясно вдига температурата, с движение отдолу нагоре се увеличава скоростта на перката. И за пасажерите отзад има големи дисплеи – на гърбовете на седалките. Кои от опциите обаче ще „устискат“ до серийното производство? Все пак в момента законите задължават например мигачите винаги да бъдат активирани и деактивирани с копчета. Дизайнът обаче става все по-редуциран – и това със сигурност ще бъде заложено в бъдещите модели.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >