AUTO BILD тества ексклузивно електрическия лайфстайл модел из планински район и видя необходимост от подобрение на окачването.
Funky Cat – да, този 4,26-метров автомобил наистина се казва така. Моделът е на марката Ora, която пък че част от концерна Great Wall от Китай. През миналата година компанията на шефа на фирмата Джак Уей е продала 1,28 милиона автомобила – тенденцията е покачваща се.
Funky Cat означава нещо като „шантава котка“, а ние смятаме, че формата е доста шантава. Отпред фарове и капак като на Mini, а отзад – задница с формата на някогашната „костенурка”. Доста странно изглежда тази Ora. Китайците го наричат „ретро-футуризъм“ и че всичко това изглежда доста европейско. Ние сме на мнение, че формата на автомобила определено ще се хареса на клиентите.
Ora ще навлезе на германския пазар през 2023 г., като вносител за Европа е швейцарската Emil Frey AG, която от догодина ще е и диструбутор на Renault за България. В Германия вече има 140 търговци на марката, а през следващата година се очаква техният брой да стане 200.
Системата за гласови команди е безупречна
Тестовият ни автомобил е прототип, а пресаташето на Ora Йорг Махалицки казва: „Все още не всичко функционира така, както ще функционира в окончателния си вид.“ Системата за гласови команди обаче е безупречна. Тя може дори да отвори и капака на багажника – разбира се и да регулира парното, прозорците, седалката с функция за масаж. Ако има задръстване може дори да ви разказва вицове. Шантаво!
Все пак сме тук, за да караме. Китайците обаче трябва да направят фина шлифовка на автомобила. По мокрия път с много завои на гумите с размер 215/50 R 18 им липсваше достатъчно сцепление.
Проблемите със сцеплението развалят удоволствието
Ако не боравите чувствително с педала на газта, то Ora губи сцепление. Тогава автомобилът с предно задвижване недозавива, ESP системата се намесва и се налага да въртите волана в обратната посока, за да запазите курса. Това ли е окончателната настройка? „Не“, казва пресаташето на Ora, „гумите също няма да останат тези.“
Иначе малкият китайски автомобил се управлява с лекота, 171 електрически конски сили доставят удоволствие и с чувствителното управление и стегнато окачване осигуряват приятно дирижиране на градската „бълха”Тестваме версията с малка батерия – капацитет от 48 кВтч. означават 310 километра пробег, а с по-голямата с 64 кВтч. можете да изминете до 100 километра повече.
Ora е твърде бавна при зареждане
И двата пъти на станцията за бързо зареждане си проличава голям недостатък: 67 кВт. е максималната скорост на зареждане, тоест от изтощена батерия до 80 процента за 50 минути с малката и за 1 час с голямата батерия. Мака, че в автомобила можете да гледате и футбол, тоест един час не е кой знае какво! Ако ви се наложи да седите вътре, то знайте: разполагате с много място, прилично пространство за главите и краката отзад, а багажникът е малък и не особено практичен заради високия товарен ръб.
Цената е изненадващо висока
Затова пък фино качество на материалите: всичко, до което се докоснете, е меко тапицирано, с личаща любов към детайла, съвсем близко до премиум. Махалицки казва: „Това не е евтина марка“.
Идва ред и на цената: 72.000 лв. за малката и 80.000 лв. за голямата батерия. Никак не е евтино!
Извод на AUTO BILD
Андреас Май
Китайците вече правят и лайфстайл-автомобили! Ora Funky Cat притежава фина изработка, предлага много място и фина мултимедийна система. Има обаче все още някои слабости по отношение на окачването – и освен това е скъп!
Оценка от теста на AUTO BILD: 4-



