Тествахме го: вариантът с мек хибрид на Mercedes CLA

1803
2025

Вече сме седнали в CLA. Системната мощност на автомобила е 190 к.с., а двигателят с вътрешно горене осигурява максимален въртящ момент от 300 нютонметра. При прехода към двигателя с вътрешно горене няма придърпване и системите регулират спокойно и уверено. Тестваме автомобила в северната част на Швеция, близо до Полярния кръг. Сътрудничеството между двете задвижвания функционира безупречно – тук Mercedes CLA не прави изключение. Кикдауните и смяната на предавките се реализират плавно и без нервно придърпване.

Същото важи и за системите за управление. Гладките повърхности и повърхностите с различни стойности на триене са коронната  дисциплина в настройката. Взаимодействието на компонентите на задвижването работи перфектно. Познатата ни от електромобилите система BCS (Brake Control System) също отговаря на очакванията. Усещането за спиране е постоянно и категорично, ESP също регулира чувствително при промяна на динамичния център на натоварването. За това допринася и кормилното управление, което прилежно отчита нивото на сцепление дори и на лед. Като цяло CLA оставя добро първо впечатление във версията мек хибрид. Тестът на серийната версия ще даде окончателна оценка.

Първи тест на маскирания прототип

Стигаме и до първото шофиране на електрическия Mercedes CLA – този прототип е леко маскиран. По време на зимните тестове никой не беше притеснен от психеделичните шарки на предницата и задницата.

Задно задвижване и 272 к.с

Бъдещето набира скорост. Първо, дори и най-малките модели на Mercedes вече се сбогуват с предното задвижване, второ, CLA е сравнително лек за електрическа кола с тегло от малко повече от два тона.

Mercedes не просто иска да ускорява в най-лявата лента. Надпреварата се води и на станцията за зареждане – оборудван с 800 волтова система той зарежда с повече от 300 кВт., акумулирайки електричество за 400 километра за около 15 минути и изчезва отново по-бързо, отколкото пътниците са поръчали, изпили и платили капучиното си. Така че може би следващия път е по-добре да пиете само еспресо!

Собствена операционна система Mercedes

CLA не само представлява зората на нова електрическа ера, но и следващата стъпка в дигиталната революция – CLA може да се актуализира и ъпдейтва по-лесно, така, че на практика автомобилът вече не остарява, а само става по-добър с годините. Поне такива са обещанията на разработчиците, които вече усилено пишат кодовете за нови функции и приложения, които вече не трябва да чакат до първия фейслифт, както преди.

Електрическият CLA се предлага с втора батерия с капацитет от 58 кВтч., а конвенционалните версии са оборудвани с двигатели с вътрешно горене с меки хибридизации – 1,5-литрови бензинови двигатели с мощност от 136 до 190 к.с., които задвижват предната ос. В следващите 2 години ще се появи и версия CLA Shooting Brake като първото електрическо комби на Mercedes, ще го последват и  наследниците на GLA и GLB.

Развойният екип около мениджъра на моделната серия Аксел Хайкс вече доказа с прототипите, че Mercedes са спазили много от обещанията си. Сега остава само цените да са окей, така че звездите най-накрая да заблестят на Electric Avenue.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин