Тествахме големия SUV на Citroen


28
ян.
2019

Европейската версия на C5 Aircross пристига през януари 2019 г. в България. Версията за китайския пазар се продава успешно още от 2017 г. Дългият 4,50 м SUV от среден клас е изграден върху платформата на концерна PSA, наречена EMP2, с което може да си обясним родствената техническа връзка с Peugeot 5008, Opel Grandland X и DS 7. При разработката на най-големия досега модел тип Aircross по думите на ръководителя на проекта Жан-Филип Лами за отправна точка французите са ползвали Hyundai Tucson. Специалното окачване Advanced Comfort, което ползва експертизата на марката в областта на окачването на автомобилите, се базира на опита на Citroën в автомобилните състезания и предлага по-добра полезна амплитуда: прогресивните хидравлични ограничители позволяват и по-добро поемане на неравностите особено при скокове, с което амбицията е C5 да се превърне в отличника на сегмента и по отношение на комфорта да продължи впечатляващите традиции на марката. И действително по време на първия тест окачването на французите успя да ни убеди и остави положителни впечатления. Citroën C5 Aircross серийно се движи като по персийски килим и поема неравностите значително по-нежно отколкото конципираната по-стегнато конкуренция.

Издръжлив: тестът ни в подножието на планината Атлас показа, че благодарение на пестеливите агрегати с модела може да се стигне далеч само с едно зареждане

Погледнат отстрани, C5 Aircross се забелязва най-вече по третото странично стъкло, което има за цел да подобри обзора при паркиране. Като цяло обаче дизайнът на френския SUV е по-скоро сдържан. Високо позиционираната предница с двете двойки фарове придава характер на модела и се запомня. Дневните светлини напомнят веждите на човешко лице. Предната броня, както и страничните лайстни са снабдени с типичните за марката Airbumps, полезни възглавнички от пластмаса, които предпазват каросерията от драскотини и леки удари. При C5 Aircross тези практични предпазители допълнително подсилват офроуд стилистиката на модела. Клиентите ще могат многостранно да персонализират своя SUV. Интериорът не по-малко от окачването е подчинен на максималния комфорт за водач и пътници. Удобните, широки, обгръщащи и комфортни седалки на новия SUV C5 Aircross съдават усещането, че сте настанени в кресло в салон на колела. Техните мекота и издръжливост са подсигурени от 15 мм пяна и разполагат със система за мултиточков масаж. Пяната, с която са напълнени, е с висока плътност и предотвратява лошата позиция на тялото по време на дълги пътувания. Седалките и впечатляващото обезшумяване в купето, заедно с феноменалното окачване, са част от вече споменатата програма Advanced Comfort, с която Citroën има убедителни аргументи да глези клиентите си.

В помощ на по-големите семейства е разделеният на три втори ред седалки. Облегалките могат да се регулират по отношение на наклона, както и да се местят по 15 см напред и назад. Този факт е и сериозно предимство по отношение на свободния капацитет на багажника. С обем от 580 до 720 литра в зависимост от позицията на седалките „французинът“ според своя производител е лидер в класа по отношение на обема на багажника. Инфотейнмънтът се управлява през интерактивен екран, за директен избор под него обаче са предвидени и допълнителни бутони. Освен това в C5 Aircross смартфонът ви може да бъде зареден индуктивно. Със своите 20 системи в помощ на управлението, сред които адаптивен темпомат и асистент за аварийно спиране, както и 6 системи за свързаност, C5 Aircross е SUV от ново поколение.

Гледка: обзорът във френския SUV е оптимален, кокпитът функционален и естетически оформен

ПЪРВО ВПЕЧАТЛЕНИЕ

Окачването впечатлява веднага щом напуснете хубавите асфалтови пътища, където разбирате, че системата Grip Control неслучайно се сравнява със задвижване 4х4. Интериорът е фин и изискан, но управлението на инфотейнмънт и климатроник можеше и да е по-просто, за да не отвлича вниманието на водача.

Със Citroën C5 Aircross концернът PSA продължава да не изневерява на стратегията си да предлага само т.нар. контрол на тракцията (Grip Control) вместо пълноценно задвижване на всички колела. Поради тази причина всичките видове моторизации се задвижват само и изключително от предните колела, което не се оказа никакъв проблем по време на екстремните етапи в подножието на планина Атлас.

Новият SUV C5 Aircross ще се предлага с широка гама ефективни и мощни двигатели, отговарящи на нормата на очистване Евро 6.2. В съчетание с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична скоростна кутия имате избор между два бензинови двигателя: PureTech 130 S&S с 6-степенна механична скоростна кутия и PureTech 180 S&S с 8-степенна автоматична скоростна кутия, както и три дизелови агрегата: BlueHDi 130 с 6-степенна скоростна кутия, BlueHDi 130 S&S с 8-степенна автоматична скоростна кутия и BlueHDi 180 S&S с 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Познатата ни от последните модели на PSA 8-степенна скоростна кутия от последно поколение EAT 8, Efficient Automatic Transmission с Shift and Park by wire, предлага още повече ефективност и комфорт: Благодарение на двете допълнителни предавки разходът на гориво намалява с около 7% и скъсява интервала между преминаването от една предавка на друга, което се усеща и значително по-плавно.

Надеждни: иновацията SEETROËN са специален тип очила, които предпазват пътниците при наличието на много завои от прилошаване

AUTO BILD очаква стартовата цена на модела за бензинов двигател PureTech 130 с механична 6-степенна скоростна кутия да е около 41 000 лева с ДДС.

Teхнически данни на Citroën C5 Aircross Blue HDi 180 S&S 8ATM

Двигател 4-цилиндров, турбо Работен обем 1997 см3 мощност 130 кВт (178 к.с.) при 3750 об./мин Макс. въртящ момент 400 Нм/2000 об/мин Задвижване предно Д/Ш/В  4500/1840/1670 мм (с шини на покрива) Тегло (празен) 1540 кг Багажник 580-720 л (1630 с прибрани седалки) 0–100 км/ч 8,6 сек Макс. скорост 211 км/ч Разход 4,8 л/100 км (комбиниран)

Извод

Citroën има амбицията да ни глези. Големият Aircross ни го демонстрира убедително: той е комфортен SUV без излишни спортни забежки, просторен и изненадващо тих. (Про)Давайте го по-скоро и на нас! Защо само китайците да му се радват?

Още по темата

Card image cap
Michelin разкрива кога старите гуми спират по-добре

20
юли
2017

Реномираният производител иска системата за етикетиране на гумите да включва представяне на способностите им в края на техния живот

Card image cap
Oт „костенурка“ до Prius: 10 автомобила в тежък зимен тест

23
ян.
2017

През зимата най-важното е сцеплението при хлъзгави настилки или приятната топлина в интериора? Или пък добрите спирачки? Ние с леденостудена обективност ще огледаме всички модели – и на финала ще излъчим „царя на зимата” според AUTO BILD.

Card image cap
Тествахме „ратрак“ – и то хибриден!

3
ян.
2017

Електрификацията не се простира само до обикновените автомобили – но и до специализираната техника. Дори снегоутъпкващите машини могат да пестят много дизелово гориво благодарение на хибридно задвижване

Card image cap
Audi A4 Avant срещу Mercedes C-клас T-модел: два родени победителя

26
ян.
2016

Изцяло новото Audi A4 Avant се изправя срещу Mercedes C-клас във върхова форма. Това сравнение ще отговори на въпроса – кое от двете изискани комбита е по-добро?

Card image cap

В последния брой:

Архив >