2018
Този автомобил е луда работа! Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye – как звучи само. Тъмнозеленият „мъсълкар“ с две състезателни ивици от карбоново фолио, Widebody-пакет и двоен въздухозаборник изглежда като излязъл от преизподнята. След първото натискане на газта чувството, че Сатаната е участвал в разработката на този автомобил, се засилва. Комбинацията от гъргоренето на V8-машината с 808 к.с. и виенето на механичния компресор е уникална. Редакторите на AUTO BILD Борис Пириц и Петер Фишер успяха да покарат чудовищния Challenger.
Излизаме като гръмотевична буря от паркинга, а около нас се събира персоналът на летището и гълъбите напускат тъмните си скривалища. Challenger е неописуемо шумен – и в момента се намира в Калифорния, където е пълно с електромобили. Минувачите ще си счупят вратовете да зяпат колата.
Само че цялата тази мощ трябва да бъде „захранена“. По пътя от летището към хотела в трафика „тръгни-спри“ SRT Hellcat „сръбва“ 40 л бензин на 100 км. След края на пътуването консумацията пада до 22. Пробегът е 320 км – благодарение на големия резервоар с обем 70 л. Почваме да се чудим колко би харчила колата на пълна газ по германска магистрала. Ще трябва да изчакаме няколко месеца, преди да проверим това.
В САЩ напълно приемаме неописуемата жажда на мъсълкара – защото Challenger доставя огромно удоволствие. Стига човек да може да кара. Защото ако няма необходимите умения, неусетно ще усуче автомобила около някое дърво или ще го „лепне“ на съседната ограда. Бруталните 808 конски сили трябва да бъдат овладяни. Няма нужда да ви обясняваме, че с 808 к.с. и 959 Нм SRT се изстрелва като тапа от шампанско. Мен обаче ме изненада, че при 120 км/ч и 3500 об/мин на четвърта предавка задницата продължава да се „мята“. С други думи, Hellcat просто не може да бъде укротен.
Затова при изпреварване трябва да бъдем много внимателни! В режимите Sport и Track Challenger e изключително необуздан – защото асистиращите системи се включват в най-късния възможен момент. В свободно конфигурируемия режим Custom или при автоматичен трансмисията превключва рано на по-висока предавка и автомобилът прави впечатление на „по-послушен“. С oбщо четирите режима (Track, Sport, Custom и Auto) се променят сервоусилването на волана, реакциите на скоростната кутия, настройката на окачването и чувствителността на газта. Без значение от режима обаче, при кикдаун Hellcat скача като ужилен.
Продължете на следващата страница