Тествахме А-класата с най-мощния 4-цилиндров мотор на света

2511
2019

От AMG определено не се шегуват! Да изкараш 421 к.с. от 2-литров 4-цилиндров двигател с турбокомпресор? Няма друг, на който това да му се е удало досега! За да не допусне прегряване на тази адска машина, AMG включва в охлаждането на сгъстения въздух дори климатичната инсталация. Доста хитро, нали?

Световен рекорд: Няма друг сериен 4-цилиндров турбо, който да може да извади повече от 421 к.с. от 2 литра

Всъщност какво ли не й се е случвало на тази А-класа: след като стана нелепа жертва на лосове, успя да се превърне в най-мощния представител на компактния сегмент. И той върви като по учебник: без турбодупка и изключително равномерно AMG A 45 S ръси своята мощност небрежно от ръкава. Няма дори нотка на напрежение. До 7200 оборота той се върти като електронен часовник. Поздравления! В съпровод духовата му секция изпълнява здраво рок парче, което застрелва аудиторията в упор от двойка двойни ауспухови тръби, светкавично прехвърля осемте степени на автоматичната трансмисия с двоен съединител и така се представя повече от динамично – само за 3,9 сек от 0 до 100 км/ч. И това съвсем не са данни, погрешно копирани от техническите характеристики на новото Porsche 911. Съвсем не! Този A 45 S си пробива път в спортните среди. Той без усилия се набира до 270 км/ч, след което електрониката го плясва през ръцете. Стига толкова!

12-те вертикални ламела в предната решетка разкриват родството с AMG. Новата рожба е A 45

Звучи ви като пърпореща бричка на младеж в края на пубертета? Нищо подобно! Това AMG е Mercedes и трябва да разбира също така от комфорт! Дори по много от него. Именно това го отличава от повечето други компактни спортисти. В режим С (Comfort) този A 45 S се представя с нежно окачване, което допълва спортните, но също така удобни за дълъг път кресла в купето. А благодарение на познатата ни система MBUX климатичната инсталация или радиото могат да изпълняват безропотно гласовите ви команди. Поне в повечето случаи.

Втората му природа е отдалечена само на броени позиции от въртящия се бутон за избор на режим на движение, прикрепен към самия волан. Чрез него може да настроите всички системи в състояние на 100-процентово удоволствие: педалът на газта реагира по-остро, трансмисията превключва забавено, окачването става по-стегнато, управлението рязко, задвижването на четирите колела и ESP подобряват сцеплението. С всичко това A 45 S е абсолютно готов за пистата. На множеството завои по състезателното трасе Jarama, близо до испанската столица Мадрид, AMG ни дава да разберем, че единственото му желание е да ни достави невероятен кеф!

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин