Тествано: новото Renault Zoe изминава истински 300 километра

1503
2017

ПОНЕДЕЛНИК, 22,37 часа. Шофирах повече от 7 часа, вече си почивам. И ще ви разкажа историята за онази нощ, когато електромобилът ме спечели.

Renault предлага нов акумулатор за Zoe, 41 кВтч, почти два пъти по-мощен от познатия, с който AUTO BILD вече измина 25 000 безпроблемни километра. Защо тогава трябва да летя до Лисабон, за да тествам Zoe? Ами за да изтощя акумулатора. В лабораторията той можел да измине 400 километра, при реални условия 300. Наистина ли? Часът е 15,00, температурата е 16 градуса, бордният компютър съобщава: акумулаторът е зареден догоре, пробег 298 километра. Да видим какво може електромобилът: според GPS-а развива 139 км/ч на магистралата, но при тази скорост акумулаторът се изтощава много бързо. Затова ще карам по-бавничко! И ще се огледам: да, Zoe е подходящо за дълги пътувания. Предните седалки са удобни, отзад има място за двама възрастни, багажникът с вместимост 338 литра е достатъчен за две куфарчета, фотографска чанта, статив и куфара с дрона на фотографа. Дразнят ме единствено евтината пластмаса на арматурното табло и стъпалото при сгъване на задната седалка. Все пак цената е ниска: малко под 50 000 лева, а като имаме пред вид, че в някои държави могат да се извадят 10 000 лева екологични премии (4000 от държавата и 6000 от Renault), остават 40 000 лева. Страхотно!

Пъргав малък автомобил с дължина 4,09 метра: Zoe е напълно подходящ за всекидневието

Два часа по-късно, когато се стъмва, дисплеят все още показва 188 километра след изминати 100 километра, Zoe е изразходвало 14 кВтч. Вместо по магистрала се движа по междуградски пътища с около 70-80 км/ч. Винаги, когато е възможно, вдигам крак от педала на газта, зареждам акумулатора. Това се нарича рекуперация, печеля енергия. Това гарантира добро настроение и добро чувство! След още 2,5 часа съм изминал 200 км. Изразходвал съм 27 кВтч, в акумулатора има енергия за още 100 километра. Дискутирам с фотографа: „Защо сутрин виждам толкова много хора, които отиват на работа със SUV-ове, те би трябвало да карат Zoe!“ За разлика от мен те имат гаражи с контакти. И пресмятам: при цена на електроенергията от 0,22 лева на кВтч всекидневното пътуване от 100 километра ще ви струва по 3 лева. По-евтино е само с велосипед.

Край! След 300,1 километра изразходвахме 40 кВтч

След повече от 6 часа пътуване има още ток в акумулатора – кога най-сетне ще се изтощи проклетото нещо? – редакторът Андреас Май

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин