2019
Първият изцяло електрически спортен автомобил на Porsche, Taycan, в момента приключва финалното тестово шофиране, преди да влезе в серийно производство. В Скандинавия, само на няколко километра от Северния полярен кръг, той доказва своя потенциал по отношение на динамиката на задвижване върху сняг и лед. В същото време инженерите на Porsche се възползват от лятото в Южното полукълбо. В Южна Африка те извършват тестове на динамичните показатели на автомобила, както и финални настройки по отношение на непрекъснатата динамика и възпроизводимостта. В Дубай те изпитват издръжливостта на автомобила в горещ климат и тестват зареждането на батерията при екстремни условия. Тридесетте страни по света, в които се провеждат тези подробни тестове, имат температури, вариращи от минус 35 до плюс 50 градуса по Целзий.
„След като проведохме компютърни симулации и подробни тестове на изпитателен стенд в началния етап, сега достигнахме финалната фаза от тази взискателна тестова програма,“ подчертава вицепрезидентът на моделната линия Стефан Векбах: „Преди Taycan да бъде лансиран на пазара в края на годината, ще сме изминали около шест милиона километра по цял свят. Вече сме много щастливи от текущото състояние на автомобилите. Taycan ще бъде истински автомобил Porsche.“
Разбира се, в Porsche електрическите автомобили трябва да преминат същата строга тестова програма като спортните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Освен демонстрация на отлична динамика, това винаги включва доказването на неограничената пригодност за ежедневна употреба при всякаквиметеорологични условия. Особено трудни за изпълнение характеристики като зареждане на батерията или контрол на температурата на задвижващия тракт и интериора при екстремни условия са допълнителни аспекти в моделите, задвижвани от батерия. Другите типични развойни цели на Porsche включват динамика на пистата, многобройни ускорения, както и пробег, подходящ за ежедневно шофиране.
Най-важните факти от тестовата фаза на Taycan:
- Общо изминато разстояние: около шест милиона километра, от които два милиона са тестове за издържливост
- Държави: общо 30, включително САЩ, Китай, Обединените арабски емирства и Финландия
- Температури: от минус 35 до плюс 50 градуса по Целзий
- Влажност на въздуха: от 20 до 100%
- Надморска височина: от 85 метра под до 3 000 метра над морското равнище
- Цикли на зареждане: над 100 000 с използване на различни технологии за зареждане по света
- Развоен екип: около 1 000 тестови водачи, техници и инженери
Виртуално шофиране през „Зеления ад“
Експертите по изпитванията имаха възможност да надградят обстойните резултати от етапа на дигитални тестове чрез използване на дигитални прототипи. Понастоящем компютри се използват за проектиране на каросерията, задвижването, шасито, електрониката и цялостния автомобил на нов модел, както и да се симулират техните функции – което включва как те работят заедно. Общо, виртуалните прототипи на Taycan са изминали над 10 милиона дигитални километри.
Това означава, че инженерите по разработките започнаха шофиране на Taycan по Нюрбургринг-Нордшлайфе в симулатор на шофиране в ранен етап, за да могат да тестват и оценят динамиката на автомобила на пистата. По време на този процес те се фокусираха върху управлението на електрическата енергия, което играе важна роля за постигане на време за обиколка под 8 минути на 20,6-километровото (изчислено по време) трасе Нордшлайфе.
Вече над 20 000 потенциални купувачи
Porsche Taycan ще бъде представен през септември и ще бъде лансиран на пазара в края на годината. Вече има над 20 000 сериозни потенциални купувачи по света. Потенциалните клиенти са записали имената си в списък за опционална програма и са направили авансово плащане.
Taycan ускорява от 0 до 100 км/ч за доста под 3,5 секунди. Той има пробег от над 500 километра (по NEDC). 800-V архитектура в автомобила гарантира, че литиево-йонната батерия може да се зарежда само за четири минути, което осигурява достатъчно енергия за изминаването на 100 км (по NEDC).