AUTO BILD България / Терминаторът подкара електрически Mercedes G-клас

Терминаторът подкара електрически Mercedes G-клас

Автомобилът не изостава от дизеловата си версия нито по отношение на проходимостта, нито по катераческите си способности


25
ян.
2017

Бившият губернатор на Калифорния Арнолд Шварценегер (69) представи в Кицбюел новия си автомобил. Всеизвестно е, че Арни е луд фен на автомобилите: Hummer, Porsche, Bentley – и то с колкото се може повече конски сили. Но в случая вместо рев на много цилиндри се чува тих вой: защото това е Mercedes G-клас с електрическо задвижване.

Данните на автомобила-мечта са: акумулатор с капацитет 80 кВтч, мощност 360 кВт (490 к.с.), ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди, максимална скорост 183 км/ч, пробег 300 километра.

„Това, което виждате тук, е нормален G-клас, но не и нормален автомобил. Задвижва се от електромотор с нулеви емисии. Погледнете под предния капак: всичко е електрическо, близо 500 к.с. Представяте ли си?“, разказва възхитен Шварценегер. И продължава: „Първите електромобили не бяха красиви. Не бих се качил в такъв. Но това е много хубав и голям автомобил, който изглежда наистина секси.“ Шварценегер кара G-клас от 1997 година, но за пръв път той е електрически.

Модифицираният класически офроудър Mercedes G 350 d (2016 г.) е дело на фирмата Kreisel Electric. „Невероятно е пъргав“, хвали се Шварценегер, който възнамерява да вземе автомобила в новата си родина САЩ и да продължи да го тества там.

Според Kreisel Electric при реални условия автомобилът може да измине 300 километра без презареждане. Това е възможно благодарение на акумулаторите с тегло 510 килограма. Те за разпределени из целия автомобил: под предния капак, на мястото на резервоара за дизелово гориво, както и под страничните прагове.

Множество електромотори с понижаващи редуктори са свързани директно с раздатъчната кутия. Основната трансмисия е демонтирана. Това, както и липсата на двигател с вътрешно горене, донякъде компенсира високото тегло на акумулаторите.

Единственото, по което електрическото „кубче“ изостава от класическия G-клас, е времето за зареждане с „гориво“: за да „напълните“ акумулатора на 80 процента, се нуждаете от 25 минути. А горивото се налива 10 пъти по-бързо.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >