Тези Hyundai гледат от високо


2
апр.
2019

В началото, през далечната 2001, беше само Santa Fe – онзи симпатяга, който успя да се наложи на фона на конкуренцията, защото беше корав като стомана. Преди близо две десетилетия първият SUV на Hyundai се оказа като пътеводна светлина за днешното развитие на марката. В наши дни корейският производител разполага с богата „палитра“ от високи модели: oт героя за града Kona през средния като размер Tucson (наскоро освежен) до новото Santa Fe, което влиза в ролята на луксозен флагман на марката. В динамичния SUV-свят тази тройка играе ролята за съществен дял от продажбите на бранда: неслучайно Hyundai залага именно на кросоувъри при алтернативните задвижвания – електрическо (Kona EV) и водородно (Nexo), наред с хибрида (или електромобил) Ioniq.

Hyundai Kona: oбича града, обича завоите

Най-малък, но най-амбициозен и най-нахъсан: малкият Hyundai Kona уверено води SUV-триото по планинския път и изобщо не се интересува как се справя сякаш двойно по-голямото Santa Fe по серпентините. 4,2-метровият модел, предназначен основно за градската джунгла, демонстрира най-голям афинитет към шофирането по отсечки с много завои: ето защо не е учудващо, че у нас най-голям процент от клиентите залагат на най-мощния задвижващ агрегат: 1,6-литровия турбобензинов със 177 конски сили, който винаги е комбиниран със 7-степенна скоростна кутия с два съединителя. А когато добавите и 4х4, цената на този апетитен „микс“ набъбва до 51 990 лева. Базовият 1-литров 3-цилиндров мотор със 120 к.с. към момента остава на заден план…

За да разчитате на навигация, при Kona трябва
да се „бръкнете“ с 5000 лева за пакет оборудване, достъпен само за най-високото ниво
Шикозно: с „чупката“ в задната част силуетът на най-малкия SUV леко напомня на купе
Автоматикът при Kona винаги е с два съединителя. Селекторът Drive Mode променя режима на волана и реакциите на скоростната кутия

Цена: от 35 990 лв. Мощност: 120-177 к.с. Дължина: 4165 мм

Hyundai Tucson: за перфектния баланс

Tucson вече заслужи нашите аплодисменти: през миналата година екземпляр от модела се представи брилянтно в продължителния ни тест на 100 000 километра. А през миналото лято SUV-ът беше подложен на голям фейслифт. Нови са фаровете (изцяло LED и с нов светлинен подпис), стоповете, предната и задната броня са променени, а основен акцент в предницата е т.нар. „каскадна” радиаторна решетка.

Промените по кокпита особено в централната част са толкова големи, че човек се пита дали става въпрос за фейслифт или за нов модел
8-степенната автоматична скоростна кутия е същата като при Santa Fe


Освен това с фейслифта от Hyundai предлагат и нова техника. Tucson вече разчита на нов 1,6-литров 4-цилиндров дизелов двигател с две степени на мощността (115 к.с. или 133 к.с.). Познатият ни 2-литров дизелов мотор (186 к.с.) може да бъде комбиниран с нова 8-степенна автоматична трансмисия – същата като при „баткото“ Santa Fe. Бензиновите агрегати са два – 1,6-литров без турбо (132 к.с.) и с турбо (177 к.с.). Големият дизел може да бъде интегриран в хибридна система с 48-волтова технология, литиево-йонна батерия и стартер-генератор – или с други думи, Tucson еволюира до „мек“ хибрид. Благодарение на иновативната технология (достъпна срещу доплащане от 2500 лв.) разходът пада с около 7%.

Цена: от 44 780 лв. Мощност: 132-185 к.с. Дължина: 4480 мм

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Renault Mégane GT: коравият компактен спортист

13
февр.
2016

Като цяло сме свикнали Megane да бъде успокояващ модел с удобни размери. Но не и като GT – тогава от хапче валериан той се превръща в енергийна напитка

Card image cap
Първи впечатления: Skoda Octavia Facelift

8
февр.
2017

Skoda направи фейслифт на Octavia - седанът и комбито получиха нова предница и модернизирана инфотейнмънт система

Card image cap
Audi A5 срещу BMW Серия 4: Най-елегантният дуел на годината

24
дек.
2016

Audi Sportback срещу BMW Gran Coupé – добре дошли на баварския конкурс за красота! Първото сравнение на новото A5 със Серия 4

Card image cap
Новият кросоувър C-HR: eдна страхотна Toyota

4
ян.
2017

Отдолу SUV, отгоре Coupé с пет врати – японците атакуват с екстравагантен дизайн. С хибридното задвижване на Prius C-HR обаче не е евтин

Card image cap
Ford Focus RS: Дрифт с натискане на бутон – функционира ли наистина?

24
авг.
2016

Focus RS има специален бутон за дрифт. Ние го тествахме

Card image cap
100 000 километра с Mazda 3: наистина голяма работа

18
сеп.
2017

Моделите на Mazda се представят безупречно в продължителните тестове. Поради това компактната "тройка" е задължена да продължи тази традиция.

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: