2019
В началото, през далечната 2001, беше само Santa Fe – онзи симпатяга, който успя да се наложи на фона на конкуренцията, защото беше корав като стомана. Преди близо две десетилетия първият SUV на Hyundai се оказа като пътеводна светлина за днешното развитие на марката. В наши дни корейският производител разполага с богата „палитра“ от високи модели: oт героя за града Kona през средния като размер Tucson (наскоро освежен) до новото Santa Fe, което влиза в ролята на луксозен флагман на марката. В динамичния SUV-свят тази тройка играе ролята за съществен дял от продажбите на бранда: неслучайно Hyundai залага именно на кросоувъри при алтернативните задвижвания – електрическо (Kona EV) и водородно (Nexo), наред с хибрида (или електромобил) Ioniq.
Hyundai Kona: oбича града, обича завоите
Най-малък, но най-амбициозен и най-нахъсан: малкият Hyundai Kona уверено води SUV-триото по планинския път и изобщо не се интересува как се справя сякаш двойно по-голямото Santa Fe по серпентините. 4,2-метровият модел, предназначен основно за градската джунгла, демонстрира най-голям афинитет към шофирането по отсечки с много завои: ето защо не е учудващо, че у нас най-голям процент от клиентите залагат на най-мощния задвижващ агрегат: 1,6-литровия турбобензинов със 177 конски сили, който винаги е комбиниран със 7-степенна скоростна кутия с два съединителя. А когато добавите и 4х4, цената на този апетитен „микс“ набъбва до 51 990 лева. Базовият 1-литров 3-цилиндров мотор със 120 к.с. към момента остава на заден план…

да се „бръкнете“ с 5000 лева за пакет оборудване, достъпен само за най-високото ниво


Цена: от 35 990 лв. Мощност: 120-177 к.с. Дължина: 4165 мм
Hyundai Tucson: за перфектния баланс
Tucson вече заслужи нашите аплодисменти: през миналата година екземпляр от модела се представи брилянтно в продължителния ни тест на 100 000 километра. А през миналото лято SUV-ът беше подложен на голям фейслифт. Нови са фаровете (изцяло LED и с нов светлинен подпис), стоповете, предната и задната броня са променени, а основен акцент в предницата е т.нар. „каскадна” радиаторна решетка.


Освен това с фейслифта от Hyundai предлагат и нова техника. Tucson вече разчита на нов 1,6-литров 4-цилиндров дизелов двигател с две степени на мощността (115 к.с. или 133 к.с.). Познатият ни 2-литров дизелов мотор (186 к.с.) може да бъде комбиниран с нова 8-степенна автоматична трансмисия – същата като при „баткото“ Santa Fe. Бензиновите агрегати са два – 1,6-литров без турбо (132 к.с.) и с турбо (177 к.с.). Големият дизел може да бъде интегриран в хибридна система с 48-волтова технология, литиево-йонна батерия и стартер-генератор – или с други думи, Tucson еволюира до „мек“ хибрид. Благодарение на иновативната технология (достъпна срещу доплащане от 2500 лв.) разходът пада с около 7%.
Цена: от 44 780 лв. Мощност: 132-185 к.с. Дължина: 4480 мм
Продължете на следващата страница