Тези Hyundai гледат от високо


2
апр.
2019

В началото, през далечната 2001, беше само Santa Fe – онзи симпатяга, който успя да се наложи на фона на конкуренцията, защото беше корав като стомана. Преди близо две десетилетия първият SUV на Hyundai се оказа като пътеводна светлина за днешното развитие на марката. В наши дни корейският производител разполага с богата „палитра“ от високи модели: oт героя за града Kona през средния като размер Tucson (наскоро освежен) до новото Santa Fe, което влиза в ролята на луксозен флагман на марката. В динамичния SUV-свят тази тройка играе ролята за съществен дял от продажбите на бранда: неслучайно Hyundai залага именно на кросоувъри при алтернативните задвижвания – електрическо (Kona EV) и водородно (Nexo), наред с хибрида (или електромобил) Ioniq.

Hyundai Kona: oбича града, обича завоите

Най-малък, но най-амбициозен и най-нахъсан: малкият Hyundai Kona уверено води SUV-триото по планинския път и изобщо не се интересува как се справя сякаш двойно по-голямото Santa Fe по серпентините. 4,2-метровият модел, предназначен основно за градската джунгла, демонстрира най-голям афинитет към шофирането по отсечки с много завои: ето защо не е учудващо, че у нас най-голям процент от клиентите залагат на най-мощния задвижващ агрегат: 1,6-литровия турбобензинов със 177 конски сили, който винаги е комбиниран със 7-степенна скоростна кутия с два съединителя. А когато добавите и 4х4, цената на този апетитен „микс“ набъбва до 51 990 лева. Базовият 1-литров 3-цилиндров мотор със 120 к.с. към момента остава на заден план…

За да разчитате на навигация, при Kona трябва
да се „бръкнете“ с 5000 лева за пакет оборудване, достъпен само за най-високото ниво
Шикозно: с „чупката“ в задната част силуетът на най-малкия SUV леко напомня на купе
Автоматикът при Kona винаги е с два съединителя. Селекторът Drive Mode променя режима на волана и реакциите на скоростната кутия

Цена: от 35 990 лв. Мощност: 120-177 к.с. Дължина: 4165 мм

Hyundai Tucson: за перфектния баланс

Tucson вече заслужи нашите аплодисменти: през миналата година екземпляр от модела се представи брилянтно в продължителния ни тест на 100 000 километра. А през миналото лято SUV-ът беше подложен на голям фейслифт. Нови са фаровете (изцяло LED и с нов светлинен подпис), стоповете, предната и задната броня са променени, а основен акцент в предницата е т.нар. „каскадна” радиаторна решетка.

Промените по кокпита особено в централната част са толкова големи, че човек се пита дали става въпрос за фейслифт или за нов модел
8-степенната автоматична скоростна кутия е същата като при Santa Fe


Освен това с фейслифта от Hyundai предлагат и нова техника. Tucson вече разчита на нов 1,6-литров 4-цилиндров дизелов двигател с две степени на мощността (115 к.с. или 133 к.с.). Познатият ни 2-литров дизелов мотор (186 к.с.) може да бъде комбиниран с нова 8-степенна автоматична трансмисия – същата като при „баткото“ Santa Fe. Бензиновите агрегати са два – 1,6-литров без турбо (132 к.с.) и с турбо (177 к.с.). Големият дизел може да бъде интегриран в хибридна система с 48-волтова технология, литиево-йонна батерия и стартер-генератор – или с други думи, Tucson еволюира до „мек“ хибрид. Благодарение на иновативната технология (достъпна срещу доплащане от 2500 лв.) разходът пада с около 7%.

Цена: от 44 780 лв. Мощност: 132-185 к.с. Дължина: 4480 мм

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Toyota Yaris GRMN: ревящото джудже

4
апр.
2018

Малко и с великолепна мощност благодарение на компресора. Това ни кара да очакваме голямо удоволствие. Но то е помрачено – от спирачките!

Card image cap
Audi TT RS срещу Corvette: Тийнейджърска мечта срещу стар рокер…

19
ян.
2017

Германска перфектност или дива американска мускулатура? В дуела на спортните коли един срещу друг се изправят два напълно различни модела. Но кой от двата е по-добрият?

Card image cap
100 000 км с Opel Sports Tourer: светъл лъч, но не и просветление

5
юли
2017

Insignia се появи в един от най-трудните моменти за Opel. Задачата на Sports Tourer също не е лека - той иска да бъде нещо повече от просто комби

Card image cap
Първи впечатления от фейслифта на Renault Captur

23
дек.
2017

С Renault Captur преди четири години французите пуснаха на пазара точния автомобил в точното време. Сега бестселърът получи освежаване

Card image cap
Сравнение на мегалуксозните SUV-ове

28
юни
2016

Всички суперлативи са слаби за Bentayga. Той ли е новата звезда между луксозните SUV-ове?

Card image cap
Quadix Buggy 1100 4×4: нудизъм на колела!

25
окт.
2016

Quadix Buggy е станал още по-мощен и още по-близък до обикновен автомобил. Машината тежи 770 кг, но развива 64 к.с. – и гарантира неподправено удоволствие

Card image cap

В последния брой:

Архив >