Тези модели на Leapmotor ще се появят в Европа от есента

3107
2024

Leapmotor се насочва към Европа със своите електрически автомобили! Китайският производител на електрически автомобили разчита на силни партньори за успех на силно конкурентния пазар.

Със сериозни наказателни мита ЕС иска да попречи на китайските производители на автомобили, субсидирани от китайската държава, да се наложат на европейския пазар с дъмпингови цени и да поставят местните компании под натиск. Това работи само частично. С Leapmotor още един новодошъл от Далечния изток ще пусне първите си модели на пазара на стария континент.

Компанията, със седалище в Ханджоу, Китай, създаде съвместно предприятие със Stellantis Group през октомври 2023 г., за да внася своите автомобили в Европа. Гигантът в бранша, който притежава важни марки като Opel, Fiat и Citroën, държи 51 процента от акциите в съвместната компания Leapmotor International, базирана в Амстердам.

Първите модели ще бъдат пуснати на пазара през септември 2024 г

Два успешни модела на Leapmotor, малката кола T03 и SUV-ът C10, са планирани да се появят на европейския пазар още през септември 2024 г. Според “elektroauto-news.net” първите 800 автомобила вече са на път. Като начало те ще се появят в девет европейски страни – включително Германия, Франция, Италия, Холандия и Испания. За да смекчи наказателните мита върху директния внос, Stellantis разполага с комплекти за автомобили, сглобени в завода в град Тихи, Полша.

Leapmotor T03 е малък автомобил с пет врати с електрически пробег от 265 километра според стандарта WLTP, който е в сегмент А, но е предназначен да предложи комфорта на автомобил от сегмент В. Той е в пряка конкуренция с Dacia Spring, който се предлага във Франция на цена от около 18 000 евро.

Leapmotor C10 е конкурент на Tesla Model Y

От друга страна Leapmotor C10 е позициониран като конкурент на Tesla Model Y и VW ID.4. Дългият 4,73 метра и широк 1,90 метра SUV е оборудван със задно задвижване и притежава с мощност от 231 к.с., като може да измине до 420 километра според стандарта WLTP със своята батерия с капацитет от почти 70 киловатчаса. В Китай моделът се предлага и във вариант с удължител на пробега с малък бензинов двигател, който може да зарежда батерията. Според информацията Stellantis и Leapmotor все още проучват дали този модел може да се наложи в Европа.

Едно нещо е сигурно: със своите сравнително достъпни цени и Stellantis Group зад гърба си, Leapmotor може да се утвърди като търсена марка на европейския пазар.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин