За един век история BMW пожъна немалко успехи: от култовата Серия 3 са продадени повече от 3 млн. бройки, великият Анди Уорхол преобразява най-скъпото М1, а извивка на каросерията, създадена от дизайнера Вилхелм Хофмайстер, както и „бъбреците“ в предницата се превръщат в символи на марката. Баварската история е изпълнена и с куриозни моменти – като например създаването на BMW C1, „покрит“ скутер с предпазен колан и чистачка. Роудстърът Z1 пък не само беше готов да остане топлес – при него „изчезваха“ и вратите.
Най-проветривото BMW: Представеното през 1987 г. във Франкфурт Z1 интепретира темата „кабрио“ по цялостно нов начин – със скриващите се над праговете врати, пластмасовата каросерия, почти централно разположения мотор и сложната конструкция на задната ос. От модела са произведени 8000 бройки.
Най-красивото BMW: 507 (1956-1959) е спортен автомобил мечта, произведен само в 254 бройки – и както в миналото, така и днес е адски скъп. Автор на непреходния дизайн е Албрехт Граф Гьорц.
Най-странното BMW: на две колела и с покрив над главата. Тук не ви трябва каска, достатъчно е само да поставите предпазния колан… и да пуснете чистачката, ако вали. BMW C1 от 2000 г. е нещо като духовен наследник на Isetta. Концепцията не се оказва особено успешна и днес двуколесната машина не се произвежда.
Най-малко произвежданото серийно BMW: Дори и когато включите в сметка и двете генерации, както и машините с десен волан, ще откриете, че от завода са излезли не повече от 139 броя 503 Cabriolet. Ето защо моделът, който през 1955 г. достига 190 км/ч, днес е безбожно скъп. Подобно на 507, и тази машина е оформена от Албрехт Граф Гьорц.
Най-дълго произвежданото серийно BMW: още когато купето на BMW Серия 6 (Е24) прекъсва кариерата си, става ясно, че неговото производство е рекордно като времетраене – моделът остава на конвейера 13,5 години! И днес проектираният от Пол Брак класик остава култов. От 1975 до 1989 г. са произведени 86 219 бройки.
Най-продаваното BMW: успехът на Серия 3 разглезва „баварците“. Най-добре се продава четвъртото поколение Е46. То идва на пазара през 1998 г. и до 2007 г. от него са произведени 3 266 885 броя – в общо шест завода.
Най-скъпото BMW на всички времена: когато през 1979 г. Анди Уорхол обрисува М1, никой не подозира, че то не само ще се превърне в „бавареца“ с най-висока цена в историята на марката, но и в една от най-скъпите коли изобщо. Творбата на Уорхол се оценява на повече от 4 млн. лева.
Първият лиценз на BMW: като вносител на марката във Великобритания компанията AFN още през 1934 г. сглобява спортни BMW-та и ги продава като Frazer-Nash BMW. След Втората световна война фирмата е погълната от Bristol. Bristol 400 всъщност е BMW 327.
Най-бързото BMW на вода: с тази плаваща ракета австрийският състезател Дитер Куестер чупи три световни рекорда през март 1968 г. Самата лодка всъщност е Molinari. Тя е задвижвана от двигател BMW Typ 411, „плавателната“ версия на 2-литровия 4-цилиндров М10.
Най-влиятелният дизайнер на BMW: още от 1955 г. Вилхелм Хофмайстер е отговорен за дизайна на BMW и негово дело са 700, „новия клас“ и др. В легенда се превръща чупката в С-колоната на 3200 CS. Все още се спори дали неин автор е Нучо Бертоне или Хофмайстер. Въпреки това обаче тя носи името на германеца.
Първото BMW M: М означава моторспорт. През 1978 г. разработваният в продължение на шест години модел е представен за първи път. Първоначално колата е замислена изцяло за спортни цели, за обществените пътища е предвиждана единствено малка серия. Малко преди представянето обаче правилата за състезанията са променени – и така предвидените за трасетата екземпляри отиват за свободна продажба.
BMW-то с най-големия мотор: малко след старта на производство на V12-агрегата през 1987 г. конструкторите започват нов проект. Под кодовото наименование Goldfish е създаден V16-двигател за 750i (E32). Моторът обаче остава само прототип.