2016
В средата на 60-те години на миналия век започна нова ера, при която деловитостта винаги бе свързана с едно намигане към пътника до водача. Най-добре това се демонстрира от Opel Rekord C: по-обмислен от предшественика си, но с „палава“ извивка на „хълбоците“. Pontiac, а скоро след това и Alfa Romeo лишиха Tempest и Giulia Spider от тяхната спокойна външност и създадоха радикални автомобили със сочен звук за млади бунтари. Skoda се включи в бунта срещу социалистическото еднообразие с едно купе. А с 400 GT 2+2 Lamborghini показа на стария Енцо Ферари какво е бъдещето на спортните автомобили. Какви времена само, всичко бе ново! Тази седмица ще ви представим всички тези модели – и след като вчера ви разказахме за Skoda 1100 MBX, днес продължаваме с Lamborghini 400 GT 2+2.
Светлина! Колоните на покрива са извити навън, прозорците са извити, таванът е със светла тапицерия. Единствената чистачка не намалява видимостта повече от необходимото. Това е характерно за Lamborghini 400 GT 2+2, което се появи на пазара преди 50 години. Точно един рустикален европеец пренася американската лекота в сериен автомобил. Бившият дизайнер на Bertone Франко Скалионе създава каросерията. Той залага на ръбеста задница и дълъг преден капак, както и изпъкнали стъклени повърхности, с което се доближава до стъклените куполи на футуристичните американски концепции. Джото Бизарини, който е създал за Ferrari състезателния Testa Rossa и 250 GTO, конструира непреходно красивия двигател. Той е с работен обем 3929 куб. см, 12 цилиндъра и 6 двойни карбуратора Weber. Този агрегат по-късно се монтира и в Miura, Islero, Espada, Jarama и Countach, тоест в почти всички модели на Lamborghini до 80-те години на миналия век. В 400 GT той развива 330 к.с. – рекордно постижение по онова време. Звукът му е изискан и мощен. С този модел Lamborghini се превърна в сериозен автомобилен производител. Днес 400 GT 2+2 е по-скоро исторически документ, отколкото автомобил. С него не пътувате, а се носите в пространството. Мащабите се размиват.