AUTO BILD България / Така ще разпознаете фалшивите „патешки опашки“ – Porsche 911 Carrera RS!

Така ще разпознаете фалшивите „патешки опашки“ – Porsche 911 Carrera RS!

Carrera RS става все по-скъпо и по-скъпо. От това се възползват фалшификаторите, които преоборудват нормално 911 в „патешка опашка“. Ето как да ги разпознаете!


14
сеп.
2017

Легендата от моторните спортове Porsche 911 Carrera RS 2.7 е един от най-търсените спортни автомобили изобщо. Това е Светият Граал за феновете на марката. За иконата във версия Touring се плащат до 510 000 евро, а за още по-рядката Lightweight версия – и до 900 000 евро. Особено търсена е леката версия М471 с ограничено оборудване. През 1973 година от нея са произведени само 200 екземпляра. Но бъдете внимателни: на пазара има много фалшификати! Навремето са произведени само 1580 бройки Porsche Carrera RS, но по пътищата сякаш се движат повече от 4500. Внимание, фалшификати! Някой от оригиналните номера на шасита явно съществуват в по няколко екземпляра.

За какво трябва да внимават купувачите

Когато започнете да търсите истинско RS 2.7, трябва много добре да познавате специалните признаци, защото фалшификаторите също ги знаят! И те наистина се стараят много, за да превърнат едно серийно 911 в RS. За тази цел са необходими преди всичко 3 визуални елемента: култовите Fuchs джанти, характерния спойлер „патешка опашка“, както и спортния преден спойлер. Въпреки че са ужасяващо скъпи, тези части се продават, но и при тях има фалшификати. Проблем за фалшификаторите е и фактът, че разширената RS каросерия до 1993 година е била стандартна за всички SC и Carrera модели. но как все пак да разпознаем едно истинско RS. 2.7? Добро начало е една безупречна история на автомобила, включваща фактури от обслужвания и имената на предишните собственици. Важни са и оригиналните документи на автомобила от завода. От тях можете да научите номера на шасито, на двигателя, на цвета на лаковото покритие и т.н. Оригиналността на номера на шасито може да бъде проверена с рентген или магнитно-оптичен резонанс. Най-важното е да спазвате правилото: никога не купувайте автомобил без официална експертиза от Porsche или професионален консултант!

Фалшификацията е разкрита, продажбата е обявена за невалидна

Изтънчен пример за фалшиво RS 2.7 е екземплярът на Франк Ерхард. През април 2013 година той се доверява на продавача и купува автомобила за 495 000 евро. Естествено, автомобилът е бил реставриран, това се виждало. Всичко било ново, отвън и отвътре, от лака до изпускателното гърне. На спойлера от фибростъкло отзад имало черен надпис „Carrera RS“, а над него – 2.7. И Ерхард купил автомобила. Но малко след покупката започнал да се съмнява в автентичността на своето RS. Експертизата показала: каросерията със сигурност била от 911 Т, а части от окачването от по-късен 3,2-литров модел. Номерът на шасито бил набит върху изпилена „до чисто“ ламарина. Номерът върху арматурното табло също бил манипулиран – както и номерата на двигателя и трансмисията. Последвал съдебен процес, който приключил през май 2017 г. Окръжният съд в Арнсберг отсъдил продавачът да изкупи обратно автомобила за 750 000 евро – тоест като един вид обезщетение купувачът получил около 250 000 евро повече, отколкото бил платил за колата през 2013 г. А продавачът получил обратно манипулирания си автомобил, чиято стойност била около 100 000 евро. И ако трябва да бъде продаден отново, трябва да бъде представена експертизата, изготвена за съда. Тоест: една фалшификация си струва само ако не бъде разкрита. Затова винаги бъдете много внимателни при Carrera RS 2.7. Винаги!

 

Технически данни: Porsche Carrera RS 2.7
Двигател: 6-цилиндров боксер, отзад надлъжно
Работен обем: 2687 см³
Мощност: 154 кВт (210 к.с.) при 6300 об/мин
Максимален въртящ момент: 255 Нм при 5100 об/мин
Задвижване: задно
Трансмисия: 5-степенна скоростна кутия
Максимална скорост: 245 км/ч
Динамика: 0-100 км/ч за 5,8 сек
Разход на гориво: 10,8 л
Цена като нов (1973): 34 000 германски марки

Още по темата