Така се управлява високият S-клас


25
ное.
2019

S-КЛАС Е НА ВЪРХА. И въпреки това съществува автомобилен живот и над луксозния модел. Името му е Mercedes GLS и във второто си поколение той трансформира лукса на S-клас на по-високо ниво. Разбира се, имаме предвид не само превъзхождащите размери на GLS. Моделът сега е по-дълъг (5,21 м) и по-широк с три сантиметра (1,96 м), а вътре спокойно могат да пътуват до седем пасажери. Изключителната височина от 1,83 метра (–2 см) осигурява място в багажника за 2400 литра. Макар и на пръв поглед да не се забелязват, вътрешните добродетели на GLS блестят. Комфортът е от първостепенно значение. Шофьорската седалка е уютна като диван, като не й липсва необходимата странична опора. Серийната система за въздушно окачване Airmatic с адаптивно регулиране на амортисьорите се справя великолепно с неравностите и дупките по пътя. Освен това е подобрено окачването на колелата – без, разбира се, GLS да вози меко и да се люлее.

GLS реагира на „Hey Mercedes“ – при това различава водача и пътника до него

Това ни харесва, а това не

Впечатляващият лукс и изключителният мултиталант на GLS превръщат модела в пригоден за всякакви случаи. За съжаление обаче теглото и цената не познават граници.

Всякакви странични и други накланяния са чужди на тежащия 2,5 тона колос. Ако обичате още по-комфортното возене, можете да си вземете E-Active Body Control за 15 630 лв.: представлява свързана с въздушното окачване система, която може да регулира пружините и амортисьорите индивидуално на всяко колело. Ако освен това GLS е оборудван със стереокамера, е възможно сканиране на пътната настилка (функция Road Surface Scan). Камерата изследва повърхността на пътната настилка за евентуални щети и по този начин окачването може да се подготви и да реагира целенасочено на дупки и неравности. Време за свикване изисква режимът Curve. При него GLS се накланя подобно на мотоциклет в завоите – на три степени. Curve може един вид да предусети намесите в управлението. Серийно всички GLS са с 9-степенна автоматична трансмисия. Широкият диапазон от предавки позволява на GLS 400 d да се носи спокойно в ниските обороти.

При сгънати седалки в багажника се побират 2400 литра багаж

Двигателят се чува сдържано, не успяхме да доловим шум от вятъра по време на теста в Щатите (там ограничението на скоростта е 97 км/ч!). Подобреният коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,32 (предшественикът бе с 0,35) както и опционалният пакет „Акустичен комфорт“ (2887 лв.) осигуряват перфектно спокойствие в автомобила. Ако поръчате 3-литровия дизелов агрегат (OM 656, Euro 6d), нещата може и да се променят. 330 к.с. и 700 Нм максимален въртящ момент карат огромния Benz да показва бързи реакции и да издава сонорен звук. 400 d обаче струва поне 177 198 лв. С всички допълнителни екстри като пакет „Акустичен комфорт“, пакет „Офроуд техника“, система E-Active Body Control, мултиконтурни седалки с масажна функция и климатизация за задните седалки бързо ще преминете границата от 260 000 лв. Както казахме: този GLS иска да е на върха.

Извод

Този GLS ни впечатлява не само с размерите си, но преди всичко със страхотния си комфорт и с пълната армада от електронни системи. Колосът предлага лукса на S-клас, но е значително по-практичен.

Още по темата

Card image cap
Продължителен тест: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Ambition

31
авг.
2016

Моля, без стрес през отпуската: пътуванията трябва да са приятни. И затова прощаваме дребните слабости

Card image cap
Seat Ateca: този SUV е спортист!

1
юни
2016

Първият SUV на Seat се появява късно, но въпреки техниката на VW поставя собствени акценти

Card image cap
Polo номер 6 порасна!

30
авг.
2017

Тествахме 1-литровия 3-цилиндров мотор със 115 к.с.

Card image cap
Тест: BMW M240i Coupé

7
сеп.
2017

Фейслифт за Серия 2 Coupé и Cabrio – удоволствието от шофирането остава

Card image cap
MTM S4 Avant: комбито снаряд

27
мар.
2018

Повишение на мощността от 354 на 425 конски сили, колоувъри и 20-цолови джанти: AUTO BILD тества дали от МТМ са се справили добре с доработката на Audi S4 Avant

Card image cap

В последния брой:

Архив >