Дали тези скици не представят визията на новото BMW i5? Според публикация в Autoguide компютърно генерираните изображения, патентовани още през април, са разпространени в Япония и са създадени от BMW. Aко им вярваме, третият електромобил от Мюнхен ще бъде вид кросоувър с четири врати, позициониран между i3 и i8 и с дизайнерски „заемки” от своите събратя в актуалната гама на марката. Типични за машини от суббранда i са черната линия в С-колоната и оформлението на задната част. Надали BMW ще одобри за серийното производство силно изразените чистачки.
Още миналата година в медиите излязоха новини за изказвания на висши служители на BMW. Според публикациите Управителният съвет на компанията се е отказал от лимузина с четири врати във формата на Серия 3 или Серия 5 и вместо нея се е решил на кросоувър. След експериментите с i3 и i8 новият модел ще бъде ориентиран в по-голяма степен към масовото производство. Дизайнът на машината обаче ще поляризира мненията – ако действително следва линията, наложена при трите изображения, а задвижващата техника ще трябва да бъде актуална и през 2020 г. Иновативна архитектура на каросерията би могла да генерира много повече продажби в сравнение с i3 и i8, както и намаляване на производствените разходи. И тъй като при i3 BMW вложи достатъчно средства за изследователска дейност и i5 трябва да бъде рентабилно в средносрочен план, от Мюнхен залагат на микс от материали за масовото производство. Отново ще има много карбон, но той няма да бъде водещият материал.
Автономен пробег 400 км
По отношение на външните размери i5 ще бъде във формата на Серия 3, но ще предлага значително повече място в интериора. И това не е изненада: под капака няма да бъде търсено място за 6-цилиндров мотор, а компактният електродвигател в задната част ще бъде с големината на малък куфар. В момента се разработват два типа задвижване, които ще позволяват различни степени на мощност и комбинации от двигатели. Едната опция ще бъде „чист” електромобил без двигател с вътрешно горене и без Range Extender. В първата степен на мощност електромоторът ще развива около 225 к.с., при втората трябва да има около 50 „коня” повече. Целта е машината да има автономен пробег над 400 км, което ни кара да заключим, че капацитетът на батерията ще бъде около 75 кВтч.
Алтернатива: Plug-in хибрид със системна мощност до 400 к.с.
Втората възможност е Plug-in хибрид. Двигателят с вътрешно горене, който ще функционира като Range Extender, ще бъде монтиран отпред и ще задвижва предните колела. Но какъв ли ще бъде този ДВГ? Пуристите искат бензинов агрегат с три цилиндъра, но от маркетинговия отдел предпочитат 2-литров с четири, в две нива на мощност – 150 и 200 к.с. Зареждането ще се извършва посредством кабел или индуктивно. Ако проектът бъде изпълнен, колата ще бъде в търговската мрежа до 2020 г.