Тайният план Golf A59


15
сеп.
2019

VW Golf A59 трябваше да направи фурор през 1994 на рали Монте Карло. За хомологация бяха необходими 2500 екземпляра, но моделът си остава единична бройка

През 1994 от VW възнамеряват да влязат отново в световния рали шампионат и да спечелят рали Монте Карло. Фирма Schmidt Motorsport близо до Фюрт (Бавария) прави за хората от Волфсбург конкурентноспособен и готов за хомологация автомобил за движение по нормални пътища. Тайният план за Golf от 1992 г е обозначен вътрешно от Schmidt Motorsport под номер на поръчка 59, или накратко „A59“. От финансови причини обаче VW се отказва от дивия турбо-звяр VW Golf A 59 от третото поколение на модела.

За А59 е разработен изцяло нов алуминиев мотор с работен обем от 2 литра, четири клапана на цилиндър и електронно впръскване, тъй като старият 827-мотор на Golf 3 не е подходящ за целта. Двигателят на прототипа разполага с 275 к.с. при 6000 об/мин и максимален въртящ момент от 367 Нм при 3500 об/мин. За състезателната версия на модела са били планирани 400 к.с. Прототипът на рали-автомобила се намира при VW във Волфсбург. Втори шоу-екземпляр, но без двигател, също е наличен. 

A59: не е за неопитни шофьори

Ако седнете зад волана на A59, трябва да знаете какво правите. Макар, че бързият компактен модел от Волфсбург разполага с 6-степенна трансмисия, двойно задвижване и управлявани от компютър блокажи на диференциала, мощността на отровния 4-цилиндров мотор се разгръща толкова бурно, че ако нямате достатъчно опит като водач, може да сте сигурни, че ще направи някоя грешка. Нищо чудно – в края на краищата A59 е направен така, че да ускорява вихрено (и напречно) на излизане от завои. Рали-легендата Валтер Рьорл тества по онова време A59 на Нордшлайфе и е впечатлен от пърформънса на колата. Бодикитове в стила на A59 са доста търсени в тунинг-общността на Golf 3, но на пазара не се предлага пълен комплект.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >