Тайните проекти на Porsche: Boxster Bergspyder


21
ное.
2020

Още в края на 50-те години на миналия век Porsche успява да завладее трайни позиции в планинския моторен спорт, благодарение най-вече на на малките си и леки състезателни модели. Докато Porsche 910 Bergspyder през 1967 и 1968 година убедително печели Европейския планински шампионат, инженерния екип около Фердинанд Пиех реализира един още по-вълнуващ и драматичен модел – Porsche 909 Bergspyder. Благодарение на радикално олекотената конструкция уникалния алпийски катерач тежал само 384 кг. С този показател автомобилът до ден-днешен си остава най-лекият спортен модел, който Porsche някога е използвал в моторните спортове. Въпреки че не успява да извоюва истински голяма победа, Porsche 909 Bergspyder си остава категорично доказателство за огромните скрити възможности на редукцията.

С разработката на Porsche Boxster Bergspyder шеф-дизайнерът Михаел Мауер и неговите колеги се прекланят пред легендарния атлет и покорител на планинските върхове. В същото време те успяват да докажат, че поредицата от боксерни двигатели 981 в комбинация с намалено тегло и мощен, средно разположен агрегат, е просто създадена да поглъща и печели надпреварата по предизвикателните алпийски трасета. Напълно лишено от комфорт, със скъсено челно стъкло, силно изразен преден ролбар, прецизни инструменти в кокпита, заимствани от Porsche 918, седалка за водача и място за каската, на мястото на втората седалка за навигатора, този Porsche Boxster Bergspyder бил абсолютно пригоден да покорява дори най-високите върхове. Срещу тегло от 1130 кг се изправяли 393 конски сили, генерирани от 3,8-литровия мотор на Cayman GT4. С други думи на една конска сила се падат само 2,8 килограма.

Първата поява на Porsche Boxster Bergspyder е на планинското състезание при Гайсберг. Днес моделът е част от колекцията на музея Porsche Museums – заедно със своите предци и своя кръстник, всичките лека категория.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >