Тайните проекти на Porsche: 911 Vision Safari


14
ное.
2020

„Абсолютно сме убедени, че няма друга автомобилна марка, която така категорично може да обедини темите автомобилен спорт и офроуд, както може да го изпълни Porsche!“ Думите са на шефа на дизайнерския екип Михаел Мауер. Още през 1970-те години Porsche 911 демонстрира завидни способности да се движи извън пътя. Това се случва в рамките на легендарното рали Източноафриканско сафари (East African Safari Rally). Над 5000 километра дълго е нелекото трасе, което преминава пряко през пустинята в Кения. През 1978 фирмените пилоти на Porsche Бьорн Валдегард и Вик Престън младши са сред най-добрите на борда на своето Porsche 911 SC Safari със специално конструирано високо окачване, изцяло подсилена каросерия и украсено с характерните ленти на харизматичния спонсор Martini. Двамата състезатели убедително доказват, че няма кой да спре тази „единадесетката“ с въздушно охлаждане: нито по писти и аутобани, нитов пясъците на гореща Африка. Снимките от покритото с червена пустинна прах Porsche 911 Safari в степите на парещия континент, както от дрифта между водни кладенци и тинести мочурища ще останат завинаги в историята на автомобилния спорт.

Поради тази причина дизайнерският екип на Porsche решава през 2012 година да почете легендарният офроуд спортист с актуална за онова време нова съвременна интерпретация. Новото Porsche 911 Vision Safari е създадено на основата на поколението „единадесетки“ 991. С високото си окачване, усилени калници, масивните брони, както спартанския рали-кокпит със спортни седалки и ролбари този модел изцяло кореспондира с тогавашните представи за класически рали автомобил. Дизайнерите дори са предвидели специално място за поставяне на каските върху вентилацията зад облегалките на седалките: нетрадиционно решения за охлаждане на предпазните шлемове между изключително горещите състезателни етапи.

Първият тест на Porsche 911 Vision Safari обаче е проведен  „отвъд Африка“ на макадемената писта в германския град Вайсах, където обикновено модели като Porsche Cayenne и Macan трябва да докажат своите офроуд способности. Шеф-дизайнерът Михаел Мауер лично участвал активно при първия дрифт на меко настроената „сафари-единадесетка“ и до ден днешен с радост си спомня за това преживяване: „Преди това рядко се бях забавлявал така добре!“

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >