2025
BMW има сериозни планове за 2025-та. Така например трябва да бъде представен новият сериен модел Neue Klasse, но за да не се налага да любопитстваме прекалено дълго, баварците вече ни демонстрират операционната система Х или съкратено OS X. А това ще бъде информационно-развлекателната система на Neue Klasse.
Нека уточним, че толкова гигантско определено няма да изглежда при серийното производство, но преди да си поговорим за волана и централния монитор, бих насочил вниманието ви върху т. нар. Panoramic Head-up дисплей на BMW. Това е нещо съвсем ново като решение и реално се разпростира по цялата ширина на модела Neue Klasse. Освен това, в тази връзка следва да подчертаем, че технологията замества лявата страна зад волана, където до сега бяхме свикнали да има кокпит дисплей. Така че в бъдеще всички видове информация, свързана с придвижването, вече ще се визуализира директно върху пътя, респективно върху новия широк екран. Неслучайно споменахме пътя, защото Panoramic монитор няма да замести изцяло класическия Head-up дисплей, а в колата ще видим още един допълнителен, който ще представлява извит Curved Head-up дисплей, прожектиращ върху пътната настилка и показващ допълнителни данни и стойности от автомобила. В центъра на новия панорамен монитор се съдържат също така допълнителни елементи за управление, които могат действително да се конфигурират свободно. Ще рече, че в зависимост от това, което човек желае, той би могъл там да си позиционира Spotify или други приложения, но също така например в спортния режим на движение да си визуализира важна или допълнителна информация, например за наличния въртящ момент, но също така мощността, която в момента се изплолзва. Това накратко е най-важното за новия Panoramic дисплей, като сега ще продължим с кормилото.
На пръв поглед се вижда, че воланът е изцяло наново конструиран. ОК, някои стандартни функции, като избора на музиката или регулирането силата на звука не са нещо ново, но двата клъстера отляво и отдясно на центъра, както и изтъняването от долната и горната страна предтавляват ново решение. За самия материал, от който е изработено кормилото, все още не можем да ви кажем нищо, тъй като тук виждаме само гигантски демонстрационен модел. Доста по-интересно обаче става тук, при централния монитор. Както е типично за BMW, екранът отново е леко наклонен към водача. А и както добре се вижда, той вече не е правоъгълен, а по-скоро оформен като паралелепипед. Всъщност това вече сме го виждали при студията Neue Klasse и очевидно си е проправило път до серийното производство. Да споменем нещо и за самия инфотейнмънт и техниката, която работи зад стъклото. В технологично отношение източникът е Android, но не Android Automotive, а Android Open Source Project. Става дума за малка, но съществена разлика, защото в случая не говорим за лицензиран продукт, а в случая от Android предоставят единствено някои конкретни рамкови условия, върху които BMW вече започва да изгражда собствената си информационно-развлекателна система. Още по темата – в нашето видео: