2018
BMW направи някои подобрения по задвижващия агрегат с означение В58, които бяха представени в рамките 27-ия Колоквиум в Аахен (Германия). Бензиновият мотор е нов представител на платформата Next Generation и по данни на BMW – четвъртият „турбиниран шестак“ на марката. Планира се моторът да бъде пуснат в две степени на мощността – 250 кВт (340 к.с.) и 285 кВт (388 к.с.). Въпреки новостите двигателят запазва основните елементи от предшественика си. Както работният обем (2997 куб.см), така и диаметърът на буталото (82 мм) са идентични с тези при актуалния 6-цилиндров мотор. Най-съществената новост е при теглото: агрегатът е олекнал с 6 кг. 2 кг са „спестени“ от блока на двигателя, 2 – от главата и още 2 – от верижното задвижване. Освен това BMW оптимизира някои компоненти, за да намали разхода. По-ниска консумация на гориво ще бъде постигната преди всичко с нови дюзи, работещи при налягане от 350 бара, както и с нова електроника за управление.
Основната задача при разработката на двигателя е комбинацията от по-високи мощност и въртящ момент при по-скромен разход. „Шестакът“ получава някои елементи от новите 3- и 4-цилиндрови агрегати, с които е в едно и също семейство. При по-мощната версия моторът OL ще получи същите бутала като 4-цилиндровата машина, а по-слабият вариант ML ще използва същите като стария 6-цилиндров.
Интегриран в цилиндровата глава изпускателен колектор
Най-сериозната разлика спрямо предшественика е интегрираният в главата изпускателен колектор при ML-варианта. Този елемент трябва да намали теглото с 2 кг. За по-мощното изпълнение OL ще остане класически колектор с по една тръба на цилиндър. Охладителната система на В57 също е нова. За първи път BMW залага на охлаждане от типа „Split-cooling“: двигателят получава два кръга за циркулация на охладителна течност, един за блокa и един за главата. Предимството на тази технология е оптималното охлаждане на всички елементи. По този начин се вдига КПД-то и се намалява разходът.
За да загряват цилиндрите равномерно, „ризите“ имат по-голям диаметър долу, отколкото горе. Това трябва да окаже позитивно влияние при затоплянето на цилиндъра. Посредством конусовидната форма цилиндърът сам „изравнява” термичната деформация. В следствие на това се намалява триенето, което редуцира разхода. Коляновият вал също е преработен: променената позиция на противотежестите прави машината по-тиха.
Новият „шестак“ ще бъде предназначен за BMW X5, Серия 8, Z4, новата Серия 3 и Х7. В58 ще намери приложение и в Серия 5, Серия 7 и Х3 от новата моделна година.