2022
При намаляване на скоростта и спиране на автомобила кинетичната енергия се превръща в топлинна посредством триене. Триенето представлява съпротивителната сила, която се генерира, когато два движещи се обекта влязат в контакт един с друг, напр. спирачен диск и накладка.
Когато водачът натисне педала на спирачката, силата, с която той прави това, се увеличава от сервоусилвателя на спирачната система и се преобразува в хидравлично налягане от спирачната помпа. Налягането, подавано към спирачната накладка, е приблизително 30 пъти по-високо от налягането, което водачът прилага върху педала на спирачката. Ето защо ако приложите сила от 15 кг върху спирачния педал, ще генерирате спирачна сила от 450 кг.
Тракане, вибрации, различни шумове – всичко това прави шофирането неприятно. Шумове и вибрации, които шофьорът понякога чува или усеща при спиране, са сред най-често срещаните.
При разработването на нова спирачна накладка febi се използват много технологии за минимизиране на тези неприятни вибрации и шумове, за да бъде подобрен комфортът както за водача, така и за пътниците.
2Всички спирачни накладки febi имат предимствата и характеристиките на част за оригинално вграждане – понякога дори и по-добри – за да бъдат сведени до минимум вибрациите и шумовете, напр. посредством скосяване и/или добавяне на прорези за „настройка“ на накладката, така че тя да генерира по-малко шум.
Свеждане на вибрациите до минимум
Съществува голямо разнообразие от подложки, които могат да се монтират към стоманената опорна плоча, за да потискат и абсорбират всякакви вибрации между спирачната накладка и спирачния апарат.
Някои спирачни накладки разполагат също и с щипки или пружини против тракане, които намаляват максимално „играенето“ на накладките спрямо апарата за допълнително потискане на вибрациите.