2021
Corolla AE86 се счита за икона на дрифта, а подмяната на двигателя ѝ – за нещо съвсем обичайно. Никой обаче не би се сетил да го направи с 3-цилиндровия мотор на GR Yaris.
Toyota Corolla AE86 с друг двигател? Обикновено това не е никаква сензация – все пак японският автомобил е желана база за дрифт-преработки. Всъщност най-честата смяна е с 6-цилиндровия 2JZ агрегат на Supra или със SR20DETs от Nissan 200SX. Daddy Motor Works от Япония обаче поемат по друг път – с имплантиране на потентния 3-цилиндров мотор от GR Yaris.
Същият работен обем, един цилиндър по-малко
G16E-GTS на GR Yaris разполага в Япония с 272 к.с. и 370 Нм от 1,6-литров агрегат. Това осигурява голямо удоволствие в този 4х4-Yaris. Как ще се представи 3-цилиндровия двигател в тежащата с 230 кг по-малко Corolla със задно задвижване. Освен това хората от Daddy Motor Works са добавили някоя и друга конска сила. Тй като моторът е значително по-къс от оригиналния 4-цилиндров 4A-GEU в предницата остава много място за по-голяма охладителна система с радиатор и интеркуулер.
Части на Toyota от четири десетилетия
Освен двигателя, и други части са от модели на Toyota от различни поколения. Трансмисията е ръчна – от Toyota GT86, а задната ос е от S110 Crown, диференциалът – от Altezza – в Европа позната като Lexus IS. Задните дискови спирачки са от Toyota Estima, позната при нас като Previa.
Моторът на GR Yaris е нов
В момента тази дрифт Corolla все още е в процес на създаване. До следващото изложение Tokyo Auto Salon (януари 2022 г.) AE86 трябва да е готова. Между другото двигателят на GR Yaris се продава в Япония като нова част на цена 13 200 лв. с ауспуховата уредба. Другите части и кабелите се доплащат. Иначе добре запазените Toyota Corolla AE86 са преминали границата от 40 000 лв.