Тази Laguna e надеждна!

Предшествениците навредиха на доброто име на Renault. След 100 000 километра актуалното комби на Laguna се опитва да го възстанови.


12
юли
2017

„Олеле, ще ни дадат Laguna“. Колегите се отправят с новия тестов автомобил към автомобилния салон в Женева. Точно с Laguna! Това казва доста неща. Един кандидат-мечта за пътувания на дълги отсечки бива приеман по по-различен начин. Причината за това се крие в неговите предшественици. Нито първата Laguna (от 1993 г.), нито второто поколение (от 2000 г.) не бяха особено надеждни автомобили. Дори напротив: „Ако караш Laguna, имаш проблеми“, това беше популярното твърдение, което се потвърди и от недоброто представяне на Laguna II в продължителния тест на AUTO BILD през 2004 г. При пробег 60 000 км автомобилът се покри с бял дим и просто спря на автомагистралата.

По време на дългите си пътувания Laguna се нуждаеше от „лечение“ на редовните сервизни обслужвания. С този ферибот преминахме от Дания до луксозния остров Силт.

Диагнозата: турбокомпресорът и охладителят на нагнетявания въздух са повредени. Когато по-късно Renault официално призна за проблемите с качеството, лошото име на модела се циментира. Така че нещата можеха само да се подобрят. Но изчакайте! В началото миозина обсъждат дизайна. Това не е Passat или Mondeo, а елегантен „французин“. Глупавото е, че ниската и скосена задница силно ограничава комби-талантите на автомобила. Grandtour не е особено голям майстор на товаренето. По-малко от 1600 литра максимална вместимост звучат повече, отколкото може да нато варите на практика. Ако решите да пътувате с два велосипеда, ще ви е много трудно да ги промушите през малкия отвар на задната врата.

По провинциалните пътища понякога ни дразнеше трополящото окачване.

Очаквахме повече от конструкторите от родината на Tour de France. За сметка на това задният прозорец се отваря отделно, което е много удобно за товарене на дребни предмети и чанти. „Стойката за отваряне на предния капак се счупи, предният ляв носач е разбит“ – е записано в бордовия дневник при пробег 25 896 километра. И двата проблема са отстранени по гаранция, но нима е нормално да има такива проблеми след толкова кратко време? Нима отново се започва с проблемите? Не, нищо такова не се случва. Renault Laguna „навърта“ километрите спокойно, подчертано  спокойно и много „послушно“, без да привлича вниманието на сервизите.

Като цяло Laguna Grandtour ни впечатли като удобен, бърз, и икономичен автомобил за пътувания.

Независимо дали обикалт1е Швеция, Италия или Великобритания – нашата Laguna изминава доста километри из Европа. 15 различни тестови водачи, всеки с различни навици на шофиране и превключване на  предавките, освен това най-разнообразно „натоварване“ с деца, кучета, фотографско оборудване подлаrат комбито на тежко изпитание. Изпитваме го дори и като „влекач“ на ремарке. След дълги пътувания Laguna получава аплодисменти за качествата си. ,,Добра позиция на седене, много място на задната седалка и лесно управление на различните системи“, четем в бордовия дневник. „В интериора всичко изглежда висококачествено. А и картата-ключ с Keyless-Go е страхотно улеснение“, доволен е колегата Хениш Кип. Облегалките на задните седалки се сгъват с натискане на бутон, гладкият под на багажника ни допадна. Перфектна е и щората на багажника: стабилна е.

Двете ауспухови тръби придават спортно излъчване. Дъгите на покрива са серийни, тегличът се доплаща.

Нима това е Renault? Да, наистина е Renault! И ние отново започваме да изпитваме уважение към Laguna. Дори и по висококачествения кокпит си личи какъв скок по отношение на изработката са направили французите: красив, приятен и издръжлив. Явно като мащаб са служили конкурентите от Германия. След 100 000 км не се забелязват почти никакви следи от износване. Ако обаче се вгледате по-внимателно, ще забележите доста неточности при сглобката. Страничните отделения в багажника още в началото бяха толкова лабилни, сякаш Renault е било разтърсено от мощен рок концерт. Явно офанзивата за повишаване на качеството все още не е проникнала навсякъде. Това си личи и по инцидентното скърцане от арматурното табло.

Голямата навигационна система функционираше безупречно ис цяла Европа. Това е много препоръчителна екстра – стига да не беше изнервящ глас. Наистина, Renault е френски автомобил, но тенекиеният женски глас би следвало да говори по-добре на немски. С течение на времето издължените гласни дразнят много.

Имаме кригични забележки и към окачването, което е прекалено твърдо. Ударите от напречните фуги проникват чак до интериора, комфортът на возене можеше да е по-висок. Кормилното управление също няма да се хареса на всички. Липсва прецизност при движение направо, но това е традиционна особеност на Renault, с която обаче лесно се свиква. Двигателят е истинско постижение. Четирицилиндровият агрегат с мощност 173 к.с. работи тихо, тягата му е равномерна и гори малко. Фактът, че този великолепен дизел може да се задоволява със 7 л/100 км, вероятно ще му създаде много приятели.

Плосък багажник с равен под. Страничните тапицерии са монтирани лошо.

Освен това разполагащият с голям въртящ момент двигател предразполага към шофиране с рядко превключване на предавките – едно предимство, което направи силно впечатление на всички тестови пилоти на Laguna. Жалкото е, че при финалното разглобяване този толкова хвален двигател демонстрира необичайно силно износване. По мотовилковите лагери и разпределителните валове се забелязват дълбоки резки, които наистина още не означават проблем, но все пак износването на детайлите е значително по-голямо от това, с което сме свикнали.

Пързаляне: разглобената каросерия бе превозена от подемника до мястото за снимката с мотокар по напълно заледения върешен двор.

Необичайни са и тънките пукнатини по цилиндровата глава. Те се затварят при горещ двигател, така че няма опасност от загуба на компресия. Вероятно двигателят ще издържи още поне 100 000 км. Дефектният температурен датчик на турбокомпресора попада в категорията козметичен дефект. След финалното изследване нашата оценка е 5 минус. Така Laguna Gradtour се класира на 23 -то място в нашата класация за надеждност. И така, Laguna завършва продължителния тест с много по-голям успех от Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi. Чудесно постижение за Renault.

Още по темата

Card image cap
Ferrari Lusso T – по-малко значи повече

24
мар.
2017

GTC4 Lusso T е с турбомотор вместо атмосферен двигател, V8 вместо V12 и задно вместо двойно задвижване. AUTO BILD изпробва, дали въпреки всичко това Ferrari доставя удоволствие!