2021
АКВАРИУМ. Точно така. В Honda e. Наистина ли? Не, но изображенията са много реалистични. Виждаме ги на двата големи монитора в средата на кокпита на Honda. Каква е ползата от тях? Ами просто успокояват нервите. Малка шега, но тя показва с колко много любов са направили хората от Honda своя електромобил. Отново с вълнуващ чрез семплостта си дизайн – загладен, с прибиращи се дръжки на вратите и с камери вместо странични огледала.

ВЪВ ВСЕКИДНЕВИЕТО | Височина на седене 630 мм
При обзавеждането на вътрешното пространство малкият „японец“ също показва голяма класа. Тук изглежда като в датска всекидневна – с голям плосък екран. Мониторът с широчина от 1,34 метра се състои от пет дисплея с висока резолюция. Директно пред водача има 8,8-инчов монитор с информация за скоростта и пробега. В средата са разположени два 12,3-инчови тъчскрийна за навигацията, мултимедията и всички други приложения – например за аквариума. Освен това има съвсем малък брой бутони и превключватели, в средата за климатика и между седалките за трансмисията, режимите на движение и паркинг спирачката. Всичко е аранжирано с вкус, Honda говори за лаундж характер, а маркетинговият слоган е верен. Предлаганото място е в рамките на приличното, вътре ще седите приятно високо върху удобни седалки, а ниско монтираната задна седалка е по-подходяща за деца. Багажникът побира 171 литра. Става за ръчен багаж.

ДВИЖЕНИЕ | Тегло (празен) 1540 кг
Задните колела се задвижват от електромотор със 113 кВт (154 к.с.), а с тегло от 1540 кг Honda е направо лека за електромобил. Типично за електромобилите ускорява линейно, като освен това блести с директно управление и забележително малък диаметър на завой от 8,6 метра. В градски условия „японецът“ е бърз и маневрен и доставя голямо удоволствие. С натискане на бутон можете да включите доста силна рекуперация. Това се нарича One Pedal Driving (шофиране с един педал), като за ускорение, спиране и натискане на спирачката ви е необходим само педалът на газта. Получава се доста добре.

НА КАСАТА | Пробег 216 км
Литиево-йонната батерия има капацитет от 35,5 кВтч, което според Honda е достатъчно за изминаването на 222 километра – на нас ни се наложи да редуцираме даването на газ по магистралата, иначе щяхме да закъсаме на път за най-близката зарядна станция. В градски цикъл реални са около 150 километра. Цените стартират от около 66 000 лв. (за Германия), като тестовият автомобил с широкообхватен пакет Advance струва 72 000 лв. Ако приспаднете актуалната екологична премия в Германия в размер на 19 000 лв., то остават 52 800 лв. Пак е много. Но имате аквариум.