Тази частна колекция от Ferrari-та ще спре дъха ви (ГАЛЕРИЯ)

2205
2025

Докато повечето колекционери определят своя любимец още в началото, Фридхелм Ло има много фаворити. Затова в неговия Национален автомобилен музей освен Mercedes, Porsche и Bugatti, има толкова автомобили Ferrari, че той е открил собствена отделна експозиция.

ФРИДХЕЛМ ЛО – докато той лично разговаря с шефа на Mercedes, хората от Маранело не са чували нищо за тихата звезда сред германските автомобилни почитатели. „Името ми не може да бъде открито в клиентска картотека на Ferrari и когато исках да купя някои от редките модели, трябваше да се наредя на опашката и първо да се докажа“, усмихва се симпатичният колекционер. Не без известна доза ирония.

В края на краищата собственикът на Националния автомобилен музей в Дицхолцтал, в провинция Хесен, има цяло хале с модели на Mercedes, но също и голям брой автомобили Porsche, Audi и може би най-много автомобили Bugatti в Германия, а също и американски автомобили, малки коли и редки модели отпреди Втората световна война. Разбира се, също и състезателни автомобили от всички класове и серии от DTM до Льо Ман. Сред 300-те му колекционерски екземпляра скоро място ще намерят тридесетина автомобила с Cavallino в емблемата си. А много от тях са толкова специални, редки или в най-добрия случай и двете заедно, така че сега на двайсет модела от тях той е посветил специална експозиция. Защо въпреки това никой в Маранело не го познава? Защото е купил автомобилите преди всичко от други колекционери или е наддавал за тях на търгове. За по-голямата част от червената флотилия просто няма друга възможност. Все пак половината от неговите Ferrari-та са състезателни автомобили и повечето са от Формула 1. „А тях не можеш да ги купиш от търговец”, усмихва се колекционерът по време на обиколката на огромния му гараж.

Най-успешното Ferrari на всички времена: болидът от Формула 1 на Михаел Шумахер от 2004 г. Това шаси е постигнало осем победи в единадесет състезания
Първото Ferrari от Формула 1 на Ники Лауда

Много от автомобилите дори не могат да бъдат видени в заводския музей в Маранело. Тъй като Ло притежава не само болида от Формула 1, с който Кими Райконен печели през 2007 г. в Бразилия последната засега световна титла за Ferrari, а две места по-нататък е паркиран и най-успешният състезателен автомобил от Формула 1 в историята на Scuderia-та: осем победи в единадесет състезания, спечелени от Михаел Шумахер през 2004 г. и осигурили му не само неговата седма и последна световна титла, а класирали автомобила на първо място в ранглистата на най-успешните болиди. Останалите състезателни автомобили също имат своите вълнуващи истории. Например от първото състезание във Формула 1 на Ники Лауда за Scuderia-та или едно Ferrari 212, което доминира през 1951 г. на Panamericana. От Mille Miglia, от Льо Ман или от Дайтона. А също и 330 P3 от 1966 г., който мнозина определят като най-красивия състезателен автомобил на всички времена.

Ferrari 330 P3 от 1966 г. зa мнозина е най-красивият състезателен
автомобил на всички времена
Ferrari 275/330 P е автомобилът победител на дистанция от 1000 км от Нюрбургринг през 1964 г.

Както и един от най-ценните. Все пак той е идентичен на номер 26, който неотдавна бе продаден на търг за 40 милиона долара. Както и много други германци Ло е открил своята страст към Ferrari и Формула 1 чрез Михаел Шумахер, като през 90-те години е прекарвал много недели пред телевизора. И е убеден, че митът за двамата не би бил възможен без единия или другия. Той обаче обича Scuderia и нейният основател Енцо Ферари и заради бизнес постиженията им. Вижда паралели със себе си – шефът на групата Rittal е минал през какво ли не, докато стигне до успеха.

Ferrari 250 S Vignale Berlinetta, победител на Mille Miglia 1952 и първото произведено Ferrari 250

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин