2025
Докато повечето колекционери определят своя любимец още в началото, Фридхелм Ло има много фаворити. Затова в неговия Национален автомобилен музей освен Mercedes, Porsche и Bugatti, има толкова автомобили Ferrari, че той е открил собствена отделна експозиция.
ФРИДХЕЛМ ЛО – докато той лично разговаря с шефа на Mercedes, хората от Маранело не са чували нищо за тихата звезда сред германските автомобилни почитатели. „Името ми не може да бъде открито в клиентска картотека на Ferrari и когато исках да купя някои от редките модели, трябваше да се наредя на опашката и първо да се докажа“, усмихва се симпатичният колекционер. Не без известна доза ирония.
В края на краищата собственикът на Националния автомобилен музей в Дицхолцтал, в провинция Хесен, има цяло хале с модели на Mercedes, но също и голям брой автомобили Porsche, Audi и може би най-много автомобили Bugatti в Германия, а също и американски автомобили, малки коли и редки модели отпреди Втората световна война. Разбира се, също и състезателни автомобили от всички класове и серии от DTM до Льо Ман. Сред 300-те му колекционерски екземпляра скоро място ще намерят тридесетина автомобила с Cavallino в емблемата си. А много от тях са толкова специални, редки или в най-добрия случай и двете заедно, така че сега на двайсет модела от тях той е посветил специална експозиция. Защо въпреки това никой в Маранело не го познава? Защото е купил автомобилите преди всичко от други колекционери или е наддавал за тях на търгове. За по-голямата част от червената флотилия просто няма друга възможност. Все пак половината от неговите Ferrari-та са състезателни автомобили и повечето са от Формула 1. „А тях не можеш да ги купиш от търговец”, усмихва се колекционерът по време на обиколката на огромния му гараж.


Много от автомобилите дори не могат да бъдат видени в заводския музей в Маранело. Тъй като Ло притежава не само болида от Формула 1, с който Кими Райконен печели през 2007 г. в Бразилия последната засега световна титла за Ferrari, а две места по-нататък е паркиран и най-успешният състезателен автомобил от Формула 1 в историята на Scuderia-та: осем победи в единадесет състезания, спечелени от Михаел Шумахер през 2004 г. и осигурили му не само неговата седма и последна световна титла, а класирали автомобила на първо място в ранглистата на най-успешните болиди. Останалите състезателни автомобили също имат своите вълнуващи истории. Например от първото състезание във Формула 1 на Ники Лауда за Scuderia-та или едно Ferrari 212, което доминира през 1951 г. на Panamericana. От Mille Miglia, от Льо Ман или от Дайтона. А също и 330 P3 от 1966 г., който мнозина определят като най-красивия състезателен автомобил на всички времена.

автомобил на всички времена

Както и един от най-ценните. Все пак той е идентичен на номер 26, който неотдавна бе продаден на търг за 40 милиона долара. Както и много други германци Ло е открил своята страст към Ferrari и Формула 1 чрез Михаел Шумахер, като през 90-те години е прекарвал много недели пред телевизора. И е убеден, че митът за двамата не би бил възможен без единия или другия. Той обаче обича Scuderia и нейният основател Енцо Ферари и заради бизнес постиженията им. Вижда паралели със себе си – шефът на групата Rittal е минал през какво ли не, докато стигне до успеха.

Продължете на следващата страница