Тази тунингована S3-ка е по-потентна от RS3

1808
2022

Защо да бъде лесно, щом може да бъде трудно? Явно тази „формула“ е следвана и при последния проект на Роланд Майер, направен на базата на Audi S3 Clubsport. Вместо просто да надгражда впечатляващите мощностни характеристики на новото Audi RS 3, тунерът решава да преработи S3, като следва всички канони на своето изкуство – с една-единствена цел: да направи автомобила по-бърз от заводското RS 3 с 400 к.с.

В последния ни супертест той „закова хронометърА“ на впечатляващите 1:34,93 минути за обиколка на „Заксенринг“ и по този начин отне титлата за най-бързия сериен компактен автомобил от Mercedes A 45. Моделът е усъвършенстван значително спрямо своя предшественик, като разполага с  Torque Splitter, керамични спирачки и гуми Pirelli Trofeo.

И Майер иска да атакува да се противопостави на това чудовище с „напомпано“ S3? Все пак S3 Sportback постигна време от едва 1:40 минути! Как се „свалят“ шест секунди спрямо серийния вариант? Нима е възможно? Именно такива предизвикателства са по вкуса на тунера.

Демонтирана задна седалка, монтиран ролбар

А през последните години Майер доста често ни демонстрира с какви възможности разполага – щом осъществи дори лудата идея да регистрира като автомобил за нормалните пътища Audi R8 LMS GT3! Идеята му беше да постигне рекорд за обиколка на „Заксенринг“. И му се получи.

Но да се върнем на жълтото S3 Clubsport. Както подсказва името, автомобилът е подложен на сериозно олекотяване и „напомпване“. Задната седалка на S3 е демонтирана, като освобождава място за голям ролбар. Oще килограми са спестени с двете карбонови седалки Recaro Podium отпред, чиято много ефективна тапицерия съвпада с цвета на екстериора на автомобила.

Прекрасна странична опора, недостатъчен комфорт: двете карбонови „корита“ Recaro Podium с малко тапицерия струват близо 20 000 лв.!

А какви са акцентите отвън? Огромно антикрило отзад, по-ниско и по-твърдо окачване с „екстремни” колоувъри, спортна изпускателна система с визията на серийната. Спирачки? Вместо серийните дискове с диаметър 340 мм (отпред) и 310 мм (отзад), дискове с диаметър 356 мм са монтирани и на четирите колела.

А колелата? Както при актуалното RS3, гумите са Michelin Cup 2 с дебелина 265 мм отпред и 245 отзад, „обути“ на 19-цолови джанти MTM Nardo. И за да има достатъчно пространство за „валяците“ при въртенето им в предните калници, Майер не е започнал да ги „раздува“, а монтира директно цялата предница от RS3.

Без задна седалка, но с ролбар автомобилът тежи 1536 кг. RS 3 е с тегло 1572 кг, а S3 – с 1590.

А който си мисли, че серийният 2-литров мотор с 310 к.с. е „изстискан“ на максимум, дълбоко се лъже. Е, там вероятно само турбото работи на предела. Явно затова Майер решава да постави ново турбо с по-големи колела отвътре, с излят корпус и усилени аксиални лагери. В списъка с подобренията влизат още и по-голям интеркулер, променен всмукателен тракт, променена програма за превключване на DSG-трансмисията с по-висок натиск върху съединителите и ауспухова система с по-голям диаметър, 150-милиметров стоманен катализатор и филтър за твърди частици. И на финала до какво води всичко това? Цели 528 конски сили и 630 Нм! Но все пак, на финала най-важно се оказва времето за обиколка: MTM S3 Clubsport се оказва със седем десети по-бърз от RS 3, но за сметка на това с шест секунди по-бърз от базовото S3.

Изпускателната система е подобна на тази на серийния модел, но със значително по-големи тръби и доста по-приятен звук.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин