2025
Дали DS N°8 се шофира толкова елегантно, колкото и изглежда?
Елегантният френски модел се предлага в три различни варианта, с предно или двойно задвижване, както и с мощност между 230 и 350 к.с. Капацитетите на батерията са със 74 и 97,2 кВтч., осигуряващи пробег между 527 и 750 километра (WLTP). Електрическият автомобил е базиран на платформата STLA на Stellantis, която е в основата и на новия Jeep Compass, например. Следователно SUV-ът е с 400-волтова техника.
Това е малко жалко, защото други автомобили като Kia EV6 или Hyundai Ioniq 5 използват 800-волтова техника, която значително подобрява скоростта на зареждане при идеални условия. Въпреки това, заявената зарядна мощност на DS N°8 от до 160 кВт. в никакъв случай не е лоша. Батерията би трябвало да може да се зареди от 20 до 80 процента за малко повече от половин час.
Визуално, електрическият флагман на DS се представя елегантно и с високо ниво на качество. Французите са подобрили комфорта на SUV-Coupe-то. Тествахме варианта Long Range с 245 к.с. и предно задвижване в по-високото ниво на оборудване Étoile. Той се предлага с активно окачване DS Active Scan Suspension. Благодарение на камера в горната част на предното стъкло, сензори за положение и акселерометри, системата непрекъснато анализира пътните условия и настройва амортисьорите за секунди. Това осигурява стабилно и безопасно управление – и високо ниво на комфорт. Окачването и кормилното управление са добре координирани.
Ергономичните седалки са подходящи за дълги пътувания, предлагат достатъчна странична опора и са удобно тапицирани. Воланът ляга добре в ръцете и, подобно на останалата част от интериора, се усеща висококачествено.
Мощно движение напред
Реакцията на електрическия мотор е мощна, осигурявайки голямо удоволствие от шофирането. Рекуперацията може да се регулира на три степени. Предпочетохме най-ниската настройка, тъй като N°8 иначе спира доста рязко. Същото важи и за шофирането с един педал.
Разликите между различните режими на движение (Normal, Comfort, Eco и Sport) са минимални. В спортен режим характеристиките на окачването и педала на газта са само леко по-чувствителни. Като стана дума за педала на газта: той като цяло е чувствителен – достатъчно е само леко докосване и DS потегля.
Отличава се с тихо и спокойно придвижване напред
Интериорът е добре шумоизолиран и нито силният вятър, нито шумът от пътя нарушават спокойствието в автомобила. Това позволява спокойно „носене” по пътищата.
По нашия тестов маршрут, който се състоеше предимно от криволичещи планински пътища и преминаване през градове, бордовият компютър показа среден разход от 18,1 кВтч. Това беше малко над разхода, посочен от DS между 15,9 до 17,3 кВтч.
ИЗВОД на Неле Клайн: При първия тест DS N°8 ни впечатли със своята стабилност и комфорт. Тихото и релаксиращо пътуване е гарантирано, стига пътниците да го позволят.



