2016
ЛЮЛКАТА НА ТАНГОТО се намира в една приказна странична уличка в квартал Сан Телмо. Паваж, цъфтящи дървета жакаранда, бели фасади. Тук танцът, който от 2009 г. е обявен от ЮНЕСКО за световно културно наследство, е направил първите си стъпки в края на ХVIII век. Точното място обаче не се знае – възможно е да е било и малко по-надолу, на пристанището Ла Бока. Пабло Ескартин (31 г.), който днес ще ни показва своя град, своя Буенос Айрес, също не знае точното място. Пабло е маркетингов специалист, притежател на Focus и типичен аржентинец. Висок и мускулест, с чорлава коса и черна брада. До него седи нашият читател Бернхард Барайс (53 г.), който днес ни придружава в 13-милионния метрополис на река Рио де ла Плата. Електроинженерът от Велцхайм близо до Щутгарт кара своя осми модел Ford и наскоро е открил и новата си страст – тангото. А само допреди няколко минути е държал в ръцете си истинско изкушение.
Чаровната Маргарита покани Бернхард на танго. Насред пешеходната зона Каминито, в която цветните фасади на сградите ни отклоняват от тъжния чар на близкия работнически квартал Ла Бока. Тук някога са се настанявали първите италиански заселници. Днес творци излагат своите произведения и привличат туристи на световноизвестния Пунтин (малък мост). Инвеститорите отдавна са хвърлили око на цветното бижу с цел да го превърнат в луксозен квартал по примера на близкото пристанище за яхти Пуерто Мадеро. Жителите обаче отказват да напуснат своите домове – все още. Съвсем близо се намира стадионът „Алберто Армандо“, наричан от народа Ла Бомбониера. Дом на футболния отбор „Бока Хуниорс“ и на неговия най-известен син Диего Марадона – Божията ръка. Буенос Айрес не е град, който можеш да обиколиш пеш. Просто е прекалено голям – има 48 квартала и от север на юг се простира на 68 километра, като тук живеят една трета от всички аржентинци.
Качваме се във Focus и се впускаме в хаоса. Трафикът е супернатоварен и не следва никаква логика. „Тук трябва да шофираш агресивно – иначе никога няма да стигнеш“, казва Пабло и слаломира между колите. В час пик трафикът просто спира. Колите не се движат дори и по Avenida 9 de Julio – един от най-широките булеварди в света, построен по примера на Шанз Елизе в Париж. В средата му се намира Obelisco, емблемата на града, издигнат през 1936 г. от германска строителна фирма. Обелискът трябвало да бъде съборен след три години, но и до днес стои на своето място. Ако тук карате Focus, значи сте голяма работа. Правителството на Кирхнер е наложило солен данък на всички МПС с цена над 60 000 лв.

Моля, качвайте се: Пабло Ескартин (вляво, 31) показва на читателя Бернхард Барайс (53) своя град във Ford Focus
Нашият Focus 2.0 Titanium струва 74 000 лв. заедно с 35% данък лукс – тоест с 20 000 лв. повече в сравнение с Европа. Средната месечна заплата в Аржентина е 2000 лв. От 10 декември 2015 г. нов правителствен шеф е консерваторът Маурицио Макри. На изборите той побеждава с резултат 51 на 49 процента. И за пореден път разделя страната. Докато едната половина смятат, че Макри ще им отнеме социалните придобивки и ще направи богатите още по-богати, останалите се надяват на икономически растеж, от какъвто страната спешно се нуждае. Отдавна Аржентина е в сянката на своя съперник Бразилия. Личи си на всеки ъгъл. Инфлацията и корупцията са оставили трайни следи в Буенос Айрес. Пищността на отминалите дни днес е заменена с все повече употребявани автомобили. Някои квартали обаче се противопоставят на разпада. С цвят и стил. Пабло ни води на любимите си места – в Палермо Сохо. Нов квартал, който отдава почит на своя нюйоркски съименник. Магазини, симпатични улични кафенета, модерно облечени млади хора. В момента е 28 градуса. Лятото едва започва. Бернхард, танцуващият инженер, се наслаждава на новия свят със студено питие в ръка. Под масата краката му следват въображаем такт. На него отново му се танцува.
Ford Focus 1.5 EcoBoost – технически данни
4-цил. турбодвигател, отпр. напр. • Работен обем 1498 куб. см • Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 6000 об./мин • Макс. въртящ момент 240 Нм при 1600 об./мин • Макс. скорост 208 км/ч • 0–100 км/ч за 9,2 сек • Предно задвижване/6-степ. автоматична трансмисия • Обем на резервоара 55 л • Д/Ш/В 4358/1823–2010*/1484 мм • Обем на багажника 363–1262 л • Собствено тегло 1361 кг • Разход на гориво 5,8 л А95Н/100 км • CO2 134 г/км

Буенос Айрес е преживявал и по-хубави времена. Инфлацията е 24 процента, а най-големият проблем е корупцията