С 3 електромотора за 4х4


31
юли
2020

3 Е ПОВЕЧЕ ОТ 2 – доказва го и Audi e-tron S. Моделът разполага с общо три електромотора (вместо два като при обикновения e-tron) и едновременно с това с първокласно Quattro задвижване. Тъй като новите два SUV модела e-tron S и e-tron S Sportback с максимална системна мощност от 370 кВт (бууст за 8 секунди) разполагат с малко повече конски сили от обикновения e-tron. Цялото нещо функционира така: отпред един електромотор осигурява 150 кВт мощност, а отзад два електромотора си разпределят общо 264 кВт. И именно в това се крие номерът: задните електромотори работят напълно независимо един от друг, като вместо зъбните колела в диференциала регулирането на мощността към всяко колело става чрез битове и байтове в компютъра.

Усъвършенствана аеродинамика: e-tron S Sportback с коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,26

Така в завоите SUV-ът подава безпроблемно повече обороти към външното колело безпрепятствено и дозира фино въртящия момент върху хлъзгава повърхност, или пък при ускорение насочва максималния въртящ момент към задните колела, вземайки спринта от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди. В завоите – особено на излизане – съвсем ясно се усеща действието на електрическия Torque Vectoring. До 220 нютонметра по-голям максимален въртящ момент за външното в сравнение с вътрешното за завоя колело. Това гарантира – при положение, че водачът дава подобаващо газ – много увереност в атаката на серпентините.

При активиран режим Dynamic с дефанзивно регулиране на стабилността електрониката позволява дори леки дрифтове, които са дозирани екстремно фино и меко. Така тежащото 2,6 тона електрическо Audi се усеща няколко класи по-леко, като е неочаквано предвидимо и лесно контролиращо се. Освен това хората от Audi са тренирали двата S-модела по старата школа. Амортисьорите, управлението и гумите (принципна широчина от 285 мм) са регулирани, втвърдени и подсилени – необичайно ниският за тази лига център на тежестта на e-tron се грижи за останалото. Големият SUV реагира спонтанно, но предвидимо на резки завъртания на волана и не се влияе от смяната на центъра на тежестта в завоите. Накратко: e-tron S не може дори и провокирано да бъде въвлечен в лудории.

Редакторът Ян Хорн дирижира новото E-quattro

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигатели 3 електродвигателя, 1 отпред, 2 отзад • Акумулатор
95 кВтч • Мощност 370 кВт (503 к.с.) Макс. въртящ момент 973 Нм
Задвижване двойно/планетарна предавателна кутия с фиксирано предавателно отношение Д/Ш/В 4901/1981-2043*/1616 мм Багажник 615–1665 л • 0–100 км/ч 4,5 сек Макс. скорост 210 км/ч

Какво ни харесва и какво – не

Впечатляващо е колко сигурно и уверено e-tron S предава на пътя една огромна порция удоволствие от шофирането. За съжаление максималната мощност е на разположение в продължение на само 8 секунди.

e-tron S обича дрифтовете, калниците от всяка страна са по-широки с 23 мм

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >