AUTO BILD България / С 275 „коня“ i30 N атакува Golf GTI

С 275 „коня“ i30 N атакува Golf GTI

Hyundai настъпва в класа на компактните спортисти: i30 N идва на пазара с до 275 к.с., ръчна трансмисия и система за междинна газ. Ние се докоснахме до модела!


14
юли
2017

Hyundai иска да бъде нещо повече от разумен: oще през октомври 2017 на пазара ще се появи i30 N. Добавената към името буква сигнализира, че спортното подразделение на компанията е имало пръст тук. Всъщност премиерата е двойна: защото компактният модел не само ще бъде първият истински „спортист“ на корейците, но и първият с адаптивно спортно окачване. Блокажът на диференциала, ауспуховата система с клапи и системата Launch Control дооформят спортния характер на автомобилa. Естествено, по-важна за почитателите на динамичното каране е мощността: 2-литровият турбобензинов мотор генерира 275 к.с. във версията Performance. Базовата модификация е с 250, но и в двата случая задвижването е само предно, комбинирано с 6-степенна ръчна трансмисия. За бързата смяна на предавките за грижи функцията за междинна газ. Визуално i30 N се различава от стандартните си събратя съвсем леко – по логото N на радиаторната решетка, тясната декоративна лайстна върху черния преден спойлер, праговете и страничните огледала също са черни, фаровете са затъмнени, а спирачните апарати са боядисани в червено. Най-издайническа е задницата с очебийната трета стоп-светлина в средата на спойлерa. Метални компоненти и спортни седалки със сини шевове са акцентите в интериора. Всичко това е съвсем фино – защото колата трябва да остане удобна за ежедневно шофиране. Водачът може да селектира между пет режима на шофиране – от Eco до най-спортния N.

АUTO BILD успя да се докосне до i30 N, в чийто кокпит човек се чувства много добре. С черен таван и елементи от тъмен метал интериорът изглежда по-висококачествен. Спортните седалки с регулируема опора за бедрата са нова разработка и по желание на клиентите могат да бъдат с кожена тапицерия. Инструментите на таблото са аналогови, по-интересна в случая е зоната между оборотомера и скоростомера. Там откриваме не само информация за температурата на маслото и за въртящия момент, но и за силите при ускорение, които действат на пасажерите. Режимите на шофиране се избират от волана с помощта на бутони: отляво са режимите Comfort и Sport, oтдясно се избира N, който се настройва индивидуално.

Технически данни

Hyundai i30 N • Двигател: 4-цил. бензинов • Работен обем: 1998 куб.см • Макс. мощност: 184 кВт (250 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 353 Нм при 2000-4000 об/мин • Ускорение: 0-100 км/ч за 6,4 сек • Макс. скорост: 250 км/ч • Тегло: 1400 кг • Разход: н.д. • Цена: от 61 800 лв. (по данни за Германия)

Hyundai i30 N Performance • Двигател: 4-цил. бензинов • Работен обем: 1998 куб.см • Макс. мощност: 202 кВт (275 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 353 Нм при 2000-4000 об/мин • Ускорение: 0-100 км/ч за 6,1 сек • Макс. скорост: 250 км/ч • Тегло: 1429 кг • Разход: н.д.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >