С този модел Луи Рено открива формулата на успешния семеен автомобил

3108
2022

Създава се парадокс: автомобилът хем претендира да бъде най-доброто средство за индивидуален транспорт, хем се оказва най-удобното нещо за превоз на цялото семейство. С времето той дори започва да еволюира така, че да бъде максимално полезен за семейството. Кабриолетът например бързо е оборудван с твърд покрив, за да предпазва пътниците. След това купето получава четири врати, превръщайки се постепенно в семеен автомобил с предни, задни седалки и, най-вече, багажник. Renault, възползвайки се от преднината пред конкурентите, проектира петата врата. Така се ражда хечбекът, който побира целия багаж на мама, тати и малчуганите.

С течение на времето дизайнът на Renault продължава да еволюира – за да „отвори“ пространство за децата на задния ред. С тази концепция Renault е само на крачка от първия в света миниван, който не спира да се променя през годините, за да отговори на нуждите на големите семейства. Семейният автомобил се превръща в хол на колела.

Във Франция и Европа, където последиците от социално-икономическата криза от 30-те години на миналия век все още са много чувствителни, гори бурен дебат – дали да се произвеждат автомобили за масите или за по-заможните семейства? Луи Рено е категоричен: „Малкият автомобил е мечта на всички, но днес не е изгодно предложение.” Причината е липсата на средна класа, която се оформя чак през 50-те години. Луи Рено заявява най-категорично: „Има само един автомобил, който се продава, и това е 1000-килограмовият автомобил… автомобилът, който е достатъчно здрав и просторен да превозва четирима души. Той е този, който служи за основа на всички продажби, който може да се препродаде, защото удовлетворява основните размери и условия, които хората желаят.”

Затова Renault се доверява на Primaquatre, семеен автомобил, насочен към по-заможните домакинства. При дължина от 3,70 метра, максимална скорост 105 км/ч и базова цена от 19 500 франка, Primaquatre отдалечава Renault от прекалено стеснения пазар на 6-цилиндрови модели, на който разчита от 1929. Той позиционира производителя като движеща сила на френския пазар, царството на автомобилите с мощност 10-11 конски сили.

Още по темата


ƒ