2020
Леле, каква поява само! Кемперите от манифактурата La Strada е познат сред познавачите като невероятно специални. Но за този тук, обект на нашия продължителен тест, това важи с особена сила. Дори когато го карате по задръствания из града, всяко негово болтче лъха на приключение! Исландските вулкани, монголската степ или дубайската пустиня – всичко това са идеалните зони за действие на Regent S 4×4, а не големите градове с техния трафик в режим „тръгни-спри“. Увеличеният с 8,5 см клиренс и гумите с едър грайфер BF Goodrich All Terrain подсказват, че машината няма да се уплаши да продължи оттам, където асфалтът свършва. Или казано по друг начин, това е мечта за всички, които искат да отидат наистина надалеч. Неприятно чувство, съвсем очаквано, идва, когато погледнете към ценовата листа. Нашият тестови автомобил струва точно 121 886 евро (ок. 240 000 лв.). А ако го поръчате „гол като пушка“, ще трябва да отделите 68 375 евро (ок. 136 000 лв.). Но тогава няма да получите нито една от характеристиките, които правят този „дом на колела“ толкова специален – първо, включващото се двойно задвижване, второ – мощния и добре звучащ дизелов V6, и трето – нежно работещият 7-степенен автоматик. Той работи в изключителна хармония с V6-агрегата.
Максимум 100 км/ч – заради теглото
При шофиране впечатлява не само задвижването. И окачването се представя на ниво. То е балансирано и зряло – и нито увеличеният клиренс, нито гумите с едър грайфер (4300 лв., резервна гума отзад – 2100 лв.) няма да изкарат Regent S от равновесие. Бусът изобщо не се чувства „неспокоен“ – но дори и да достигнете прекалено висока скорост, ESР се намесва в точния момент. Въпреки високото тегло по прекрасен начин се представят спирачките. При тях се наблюдава фединг, само при избягване на препятствие спирачното усилие към предната ос е прекалено голямо. Спирачният път (100-0 км/ч) от 52,1 м се дължи преди всичко на гумите. Те и високата каросерия са отговорни с високия разход от 14,5 л. Тази консумация далеч не се постига при много динамично каране – в крайна сметка тежащият 4,1 тона кемпер може да се движи с не повече от 100 км/ч.
И като сериен модел Sprinter предлага богата гама от електронни асистенти. Те гарантират високо ниво на безопасност, но и понякога са леко изнервящи. Така например системата за следене на лентата се обърква в хаоса от линии на маркировката при ремонти на магистралата. А чистачките чат-пат се активират при напълно сухо предно стъкло. Освен това двигателят отказва да „запали“, когато автомобилът е заключен отвътре. „Ключът не е открит“, мрънка показанието на таблото. След отключване проблемът е решен – и кемперът отново намира общ език с ключа си.
В първите нощи на борда на Regent S се насладихме на високото качество на изработка на жилищния отсек. И все пак, мястото в него е ограничено: матракът е удобен, но широк едва 115 см в зоната за краката, а в тясната баня завесата се залепва по кожата ви. Канализацията е с един-единствен отвор, който понякога е причина във ваната да остава вода. При това масата с размери 80х58 см често ви принуждава да я сглобявате и разглобявате, тъй като се удря в облегалката на шофьорската седалка. Но за търсещите истински приключения това са просто бели кахъри. Regent S 4×4 търси други предизвикателства.