2017
Възнамерявате през това лято да покарате малко по пистите? Не разполагате обаче с подходящия автомобил? Тогава хвърлете един поглед на това M2 от Lightweight. Тунинг специалистите са се потрудили с компактното Coupé на BMW. А резултатът е: неприлично голяма мощност, още повече елементи от състезателния спорт и голямо количество карбон.
И действително карбонът е практически навсякъде: по покрива с дизайн на M4, по предния капак в стила на M4 GTS, по задния капак, по вратите, по предния и задния спойлер. В интериора този материал личи по тапицериите на вратите, по централната конзола, в пространството за краката. Освен това спирачната уредба е от керамика и карбон, страничните и задното стъкла са от макролон, а ауспуховата уредба е от титан. Това M2 носи обозначението „CSR“ („Carbon Sport Race“), а общото му тегло е само 1371 кг. Иначе M2 тежи с 200 килограма повече.
Всъщност кулминацията на M2 CSR се крие в техниката: екипът на Lightweight е монтирал цялото задвижване от M4 GTS. В двигателния отсек място е намерил S55-моторът с водно впръскване, комбиниран със секвенциална 7-степенна трансмисия. Посредством промени по турбините са постигнати 621 к.с. и максимален въртящ момент от 767 нютонметра. Защо обаче в данните на автомобила виждаме други числа? Тъй като за да може с по-късото си междуосие M2 CSR да може да се овладява, мощността и максималният въртящ момент са редуцирани на 598 к.с. и 737 Нм. Задвижваната ос е задната. Окачването Clubsport е от Bilstein, гумите са Michelin Cup 2, (265 отпред, 295 отзад), „обути“ върху ултралеки 19-цолови джанти.
От тунинг фирмата не дават информация относно динамичните характеристики – тъй като M2 серийно разполага с 370 к.с. и 465 Нм, серийният спринт до 100 км/ч за 4,5 секунди вероятно ще бъде сериозно подобрен. Знаем обаче максималната скорост на тунингования екземпляр: 328 км/ч.