С тези употребявани автомобили няма да сбъркате

Кои автомобили създават най-малко проблеми? AUTO BILD ви представя 9 модела от три ценови категории с най-добри резултати пред TÜV


17
май
2016

ИЗБОРЪТ на пазара на употребявани автомобили е огромен. Но кой автомобил е особено солиден? При кой рискът от повреди е най-нисък? Въпроси, които си поставят най-вече загрижените за разходите купувачи на автомобили от по-ниските ценови категории.

Тук ще ви представим избор от модели от три категории, които правят впечатление с особено доброто си представяне при техническите прегледи на TÜV. Но само това не е гаранция за безпроблемно пътуване след покупката: TÜV обръща внимание най-вече на компонентите, свързани със сигурността, като окачването и спирачната система. Преди покупката е важно да знаете дали може да очаквате и свързани с конструкцията неприятности, например с двигателя или с трансмисията. Който, да речем, се интересува от представящия се добре пред TÜV Golf Plus, трябва да избере „правилния“ двигател. Докладът на AUTO BILD и TÜV дава информация и за това – и е перфектният помощник за всеки купувач на употребяван автомобил.

 

VW GOLF PLUS ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ДВИГАТЕЛЯ от 7000 лева

Безгрижен отличник пред TÜV или абсолютен провал с тотална повреда на двигателя – както при множество модели на VW, така и при Golf Plus (2004-2014) това зависи от избора на двигател. Като цяло може да се каже: в повечето случаи практичният и удобен Golf с висок покрив се представя много добре пред TÜV. Но при предлаганите от 2006 година пъргави TSI двигатели често се късат ангренажните вериги – резултатът е скъпи за ремонтиране повреди на двигателите.

Груб, но прегледен: кокпитът на Golf Plus

Груб, но прегледен: кокпитът на Golf Plus

 

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: 1.6 TDI (105 к.с.) от 5/2009 г. Ако шофирате малко, ще останете доволни и от 1,6-литровия атмосферен бензинов мотор, който за разлика от TSI никога не създава проблеми.

+Висок комфорт, лесно качване, солидна каросерия

-Повреди на двигателите при 1.2 и 1.4 TSI, дефектни DSG трансмисии

MAZDA 2 СПОРТНИЯТ ОТЛИЧНИК от 8000 лева

Mazda 2 (Typ DE, 2007-2014) се управлява почти толкова спортно като MINI, но е много по-надежден и значително по-изгоден. Дори и най-малкият бензинов мотор със 75 к.с. е достатъчен, за да задвижи пъргаво тежащата по-малко от 1 тон Mazda 2. Наистина трябва да превключвате предавките често – което обаче доставя удоволствие заради късите предавателни числа и удобно разположения скоростен лост. Стегнатите настройки на окачването подхождат на автомобила, а управляемостта и директното кормилно управление превръщат това джудже в модел, който доставя истинско удоволствие от шофирането.

Ергономично перфектен кокпит, прецизно превключване на предавките

Ергономично перфектен кокпит, прецизно превключване на предавките

 

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: 1.3 MZR (75 к.с.). Благодарение на ниското тегло е достатъчно пъргав.

+Много надежден, жизнени двигатели, пъргава управляемост

-Малък багажник, недостатъчно място отзад, нисък комфорт

FORD FUSION НЕ ПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ, НО Е В ДОБРА ФОРМА от 4000 лева

Произвежданият от 2002 до 2012 година Ford Fusion е вариантът с висок покрив на Fiesta Mk VI (2001-2008). Място за четирима, багажник с вместимост 337 литра, висока позиция на седене, перфектен обзор, стегнато окачване с достатъчно висок комфорт на возене, както и типичното за Ford директно кормилно управление – всичко това превръща Fusion в един приятен автомобил за всекидневието. Важно за купувачите на употребявани автомобили: неговите високо качество и надеждност в дългосрочен план. Дори и на възраст 11 години Fusion често няма никакви проблеми при прегледите на TÜV. На фона на тези качества можем да преглътнем скромната му визия.

 В прегледния кокпит на Fusion всеки се ориентира моментално

В прегледния кокпит на Fusion всеки се ориентира моментално

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: средният бензинов двигател 1.4 (80 к.с.) е достатъчно мощен и много надежден.

+Много място, надежден, комфортен, с добър обзор

-Превключваща с тласъци Durashift трансмисия, ESP едва от 1.4

TOYOTA PRIUS II ИЗДРЪЖЛИВИЯТ ПЕСТЕЛИВЕЦ от 10 000 лева

Той е пионерът на хибридната техника, най-продаваният хибриден автомобил по целия свят, трикратен победител в доклада на AUTO BILD и TÜV и получи оценка отличен 6 в продължителния тест от 100 000 километра на AUTO BILD. Талантът за пестене на Prius II (2003-2009, 112 к.с.) се разгръща най-вече при Stop-and-go трафика в големите градове с разход от около 5 литра. Съмненията в качествата в дългосрочен план на хибридната техника са неоснователни: дори и след много години акумулаторите функционират безпроблемно, а и Toyota дава 8 години гаранция на тези компоненти.

Изисква свикване: футуристичен кокпит

Изисква свикване: футуристичен кокпит

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: има само един вариант на задвижването и каросерията: хечбек със 112 к.с.

+Много издръжлив и надежден, икономичен в града

-Мудна управляемост, неособено висок комфорт на возене

OPEL MERIVA малкият голям ван от 14 000 лева

Този малък ван може да се похвали с две големи постижения: след победата в доклада на AUTO BILD и TÜV през 2014 година Meriva B (на пазара от 2010 година) спечели и в класацията на TÜV в категорията ванове. Особеност при втората Meriva са окачените отзад задни врати, които се отварят в противоположна на предните посока. Но главното основание за покупка е предлагането на място отзад. В интериора комфортно може да се разположат четирима души. При нужда миниванът се превръща в малък транспортер с вместимост на багажника до 1500 литра и равен товарен под.

 Чудесно качество на Meriva: перфектно повдигнатата позиция на седене

Чудесно качество на Meriva: перфектно повдигнатата позиция на седене

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: пестеливците избират 1.3 CDTI (95 к.с.). Предлаганият от ноември 2013 година 1.6 CDTI (95/110/136 к.с.) работи по-спокойно и разгръща мощността си по-равномерно.

+Много място при компактни размери, практичен, солиден

-Най-малкият бензинов двигател 1.4 (100 к.с.) не е достатъчно еластичен

MERCEDES C-КЛАС ЕДИН BENZ С КЛАСИЧЕСКИ ДОБРОДЕТЕЛИ от 15 000 лева

Ръждиви врати? Корозирали арки на калниците? Да, това ни е познато преди всичко от С- и Е-клас от 90-те и ранните години на ХХI век. При представения през 2007 година С-клас (W 204, 2007-2015) Mercedes очевидно се върна към традиционните добродетели. От 9 години и около 380 000 километра сред автомобилите за продължителен тест на AUTO BILD се движи един С 180, проблемите пред TÜV също са незначителни. Нито един конкурент от средния клас няма по-малко недостатъци от W 204. Като цяло и двигателите са много издръжливи.

Кокпитът на Classic: функционален, но много делови

Кокпитът на Classic: функционален, но много делови

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: огромен избор. Дори и базовият бензинов двигател С 180 (156 к.с.) е напълно достатъчен, еластичен, със спокоен ход и много издръжлив.

+Много надежден и издръжлив, комфортен

-До 2011 година по-обикновени повърхности в интериора

BMW СЕРИЯ 5 БИЗНЕС КЛАС ЗА ПЪТЯ от 30 000 лева 

Представената през 2010 година Серия 5 (F10) е близък роднина на големия си брат Серия 7 (F01) – както визуално, така и технически. И това се отразява на автомобила много положително: комфортът е сред най-доброто, което можете да купите в този клас, същото важи и за превъзходното поведение на пътя. Както пред TÜV, така и в продължителния тест на AUTO BILD (528i Touring заслужи оценка отличен 6+) Серия 5 се представи великолепно. Но много фенове тъгуват по типичния за марката, нежен като коприна редови 6-цилиндров двигател.

Перфектна позиция на седене и изискани материали в Серия 5

Перфектна позиция на седене и изискани материали в Серия 5

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: ако шофирате много и сте прагматичен: 520d (184 к.с.). За взискателни познавачи: 535i (306 к.с.) с редови „шестак“.

+Качество, върхов комфорт, добра управляемост, сигурност на пътя

-Изтощени акумулатори, разбити шарнири на окачването

MERCEDES GLK ТОЗИ BENZ Е СОЛИДЕН ЗАМЪК от 34 000 лева

 

Острите ръбове и изправеното предно стъкло позволяват на Mercedes GLK (X 204,2008-2015) да изпъкне на фона на загладените SUV (сред които е и наследникът GLC). Също като своя технически донор С-клас (W 204) GLK е един много надежден и издръжлив автомобил. Нито един SUV не се представя по-добре пред TÜV. Дефектните пиезоинжектори (220/250 CDI) при четирицилиндровите дизели бяха заменени безплатно от Mercedes. Всички 6-цилиндрови модели и 250 CDI серийно се оборудват с двойно задвижване, базовите 200 и 220 CDI са със задно задвижване.

До фейслифта през 2012 година доста скучен кокпит

До фейслифта през 2012 година доста скучен кокпит

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: GLK 220 или 250 CDI респ. BlueTec 4Matic (170 или 204 к.с.).

+Издръжлив, комфортен, до 2,4 тона прикачен товар

-Високи цени, 7G-Tronic превключва с тласъци (софтуер)

PORSCHE 911 МЕЧТА ПРЕД TÜV С ВИСОК РИСК ЗА РЕМОНТИ от 36 000 лева

Ако разглеждаме само доклада на AUTO BILD и TÜV, Porsche 911 редовно е на почетната стълбица. Моделното семейство 996 (1997-2006) отдавна е достигнало до най-ниските цени, предложения под 40 000 лева са рядкост. Но точно тук трябва да бъдете изключително внимателни: пукнатини в цилиндрите и цилиндровите глави, задрали бутала, течове от семерингите или проблеми с ангренажните вериги – боксерните мотори имат висока склонност към повреди. Цялостен основен ремонт струва около 28 000 лева!

До 2000 година евтина, незаслужаваща да бъде монтирана в Porsche пластмаса

До 2000 година евтина, незаслужаваща да бъде монтирана в Porsche пластмаса

СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА: обръщайте внимание само на екземпляри от сериозен предишен собственик с безупречна сервизна история и гаранция от дилъра! Сред екземплярите под 50 000 лева има много, които изглеждат добре само на външен вид!

+Имидж, динамични характеристики, стабилност на цената

-Трудни за предвиждане последващи разходи при евтините 966

Извод
Малкият процент проблеми с напредване на възрастта е индикатор за високо качество в дългосрочен план. Много важен е и изборът на двигател, както се вижда при VW и Porsche, при които независимо от чудесното представяне пред TÜV има опасност от скъпи ремонти.

Още по темата

Card image cap
Рисковете при неправилно налягане на гумите

1
ное.
2017

Неточното налягане в гумите не само ще ви коства по-висок разход на гориво, но може да стане дори причина за катастрофа. Таблиците за налягането и постоянните проверки ще ви предпазят от проблеми

Card image cap
Употребявани автомобили: миниванове до 6000 лева

3
февр.
2017

Млади семейства, пенсионери или занаятчии – минивановете предлагат решение за тях и перфектно се вписват в нашето време

Card image cap
Съветник: да полираме старите фарове

13
февр.
2018

Некачествени почистващи препарати и UV-лъчите са причината за потъмняване на старите фарове. С малко сръчност можете да ги освежите – така че автомобилът ви отново да „прогледне“

Card image cap
Красиви „крака“ за автомобила

21
сеп.
2017

Как да поддържаме джантите, за да запазят своя блясък дълго време?

Card image cap

В последния брой:

Архив >