2018
Мощен като мечка V8, страхотен комфорт и колкото си искаш място – Chevrolet Suburban доставя изключително удоволствие. Особено при дълги пътувания като нашето пътешествие от 2500 километра из Нова Англия в САЩ. Жалкото е, че този огромен SUV – за разлика от доста по-скъпия идентичен като конструкция Cadillac Escalade – не се предлага официално в Германия.
5.3 V8 е екстремно тих
Още при първото натискане на газта ни прави впечатление: 5,3-литровият V8 с мощност 360 к.с. е екстремно тих. Това се дължи на модерната конструкция (с изключване на цилиндри) и дяволски добрата шумоизолация. Феновете на V8 сигурно биха искали да чуват по-добре легендарния осемцилиндров звук. Окачването, сравнено със SUV-овете на GM от преди 10-20 години, е настроено много добре и е на светлинни години от класическите щатски Softrider. Монтираното на много модели на GM (например Cadillac Escalade или CTS) окачване Magnetic Ride Control работи чудесно и при Suburban. Системата измерва всеки сантиметър от пътя и адаптира по оптимален начин работата на амортисьорите. Електрическото сервоуправление е прецизно и реагира директно. Suburban не обича единствено напречните фуги и започва силно да се люлее. От друга страна, извън пътя Chevrolet Suburban е безкомпромисен и благодарение на двойното задвижване, автоматичния блокаж на задния диференциал, големите 20-цолови колела и клиренса от минимум 20 сантиметра се движи уверено по пясък и тежки терени.
По-нисък от данните на производителя: разходът от 12,6 литра
По безкрайните, осеяни със завои и хълмчета магистрали във Върмонт, Мейн, Ню Хемпшир, Роуд Айлънд, Масачузетс и Кънектикът веднага ни прави впечатление изисканият ход на чудовищния Chevy. При равномерно шофиране V8 шепне едва доловимо и се задоволява със средно „само“ 12,6 литра гориво. А Chevrolet са обявили среден разход на гориво от 13,7 литра. Разход на гориво, по-нисък от данните на производителя – това наистина е рядкост! А който се приближи твърде до предния автомобил, бива предупреден със силна вибрация в страничните бордове на седалката. Когато се налага, V8 с голям работен обем демонстрира истинските си възможности и ускорява масивната каросерия за само 8,2 секунди (наше измерване) до 100 км/ч. И то по леко изкачване в планините. С неудържимата си мощ от 519 нютонметра, която се подава към четирите колела, вариантът с двойно задвижване може да тегли ремарке с тегло до 3,6 тона, да натовари 745 килограма полезен товар – при собствено тегло от 2,67 тона. Малък недостатък: заради свръхголемите му габарити (дължина 5,70 метра, широчина 2,04 метра, височина 1,89 метра) е много трудно или дори невъзможно да паркирате огромния SUV в европейски паркинг или гараж.
По-спортна и динамична визия от предшественика
При кратка почивка в подножието на планината обръщаме малко повече внимание на дизайна на 9-местния автомобил. SUV-ът, който се произвежда от 1933 година, е значително по-модерен от предшественика си. Заради ясните линии и новия дизайн на фаровете изглежда по-спортен и динамичен. Това впечатление се подчертава и от масивния заден спойлер и още по-внушителната предна броня с голяма емблема на Chevrolet.
В интериора има място за до 9 пътници. Минималната вместимост на багажника е 1113 литра. При сгънат трети ред седалки Suburban поема 2173 литра, ако се сгънат и двете седалки от втория ред, на разположение е максималната вместимост от 3429 литра. Седалките се сгъват електрически, при което се образува напълно равен товарен под. На борда разполагате със сателитно радио, навигационна система с интуитивно управление (My Link), 8-инчов дисплей, 3-зонова автоматична климатична инсталация, музикална система Bose Surround с 10 високоговорителя, „OnStar“ 4G LTE WLAN-Hotspot е повърхност за безжично зареждане на смартфони. Панорамният стъклен покрив и дисплеят под покрива за DVD са част от опционалния пакет „Слънце и развлечения“.
Технически данни Chevrolet Suburban 4WD LTZ • V8, 5328 куб. см, 360 к.с., 519 Нм при 4100 об/мин • двойно задвижване с автоматичен блокаж на задния диференциал • 6-степенна автоматична трансмисия • 0-100 км/ч (ръчно измерване) 8,2 сек • разход 13,7 л/100 км (според бордния компютър 12,6 л) • Д/Ш/В 5699/2044/1889 мм • тегло 2,67 тона • резервоар 117 л • цена от 49 000 долара (оборудване LS), тестваният модел LTZ 4WD струва 70 155 долара.
Извод
Едва ли има друг автомобил, който по-добре да олицетворява основната философия на американците за „безграничните възможности“ от Chevrolet Suburban: безкрайно много място, изключително мощен двигател, най-добри развлечения и комуникации, както и безброй поставки за чаши и USB-букси, които да направят щастливо всяко семейство. Абсолютно сигурно е, че всичко това е голямо преимущество при дълги пътувания. Поради това Chevrolet Suburban с линия на оборудване LTZ според мен е перфектният спътник за пътешествия в САЩ.
Материалът е публикуван през 2015 г.