С колко ще поевтинеят дизелите?


5
мар.
2018

Който иска да продаде своя дизелов автомобил (дори Евро 6) през идната пролет, ще се сблъска с проблеми – защото цените падат, поне в Германия. След Дизелгейт и забраните за движение в големи градове поради високите нива на азотни оксиди старите коли, използващи двигатели на принципа на самовъзпламеняването, будят все по-малко доверие у потребителите. Загубата на стойност се е увеличила с 15 процента за февруари т.г., съобщават от германска асоциация на автомобилни търговци в Югоизточна Германия. Дилър от голямо представителство споделя: „Хората станаха доста по-нервни. От друга страна, делът на продаваните от нас дизелови автомобили все още остава висок. Вероятно за по-дребните дилъри ударът ще бъде по-голям.“ Било важно човек да прави ясно разграничение между малките и големите населени места – „Затова питам някои клиенти колко пъти са били в Хамбург или Щутгарт.“

По данни на DAT (Deutsche Automobil Treuhand) остатъчната стойност на 3-годишните дизелови коли през декември 2017 е била средно 52,6 процента от цената като нови. Това е спад с 3,4 процентни пункта спрямо същия месец на 2016. Паркингите на търговците за употребявани автомобили са пълни: по данни на ZDK (организацията на германските търговци на автомобили и собственици на сервизи) в момента там „залежават“ 300 000 дизелови коли, покриващи стандарта Евро 5. Все по-често се връщат лизингови коли. Когато частен клиент дойде при дилър и остави колата си за продажба, трябва да е готов на сериозни компромиси с цената – ако търговецът изобщо се съгласи да приеме автомобила.

Малко преди произнасянето на присъдата от Федералния административен съд в Лайпциг, CAR Center към Университета Дуисбург-Есен разкри, че 3-годишните дизелови автомобили се търгували средно с около 2000 евро по-евтино в сравнение с времето преди дизеловия скандал. Според дизеловия барометър на DAT през 2017 купувачите са плащали средно по 15 010 евро за употребяван дизелов автомобил, а за нов – 40 400. Около 17 процента от купувачите на нови и употребявани дизели са продали колите си поради страх от забрани за шофиране. В интерес на истината обаче, в последните години се наблюдаваше постоянен ръст в цените на старите коли. Браншовият експерт Фердинанд Дуденхьофер коментира, че спад в цените има и при новите коли – след като германски производители като VW и BMW започнах да правят онлайн кампании с отстъпки за дизелови коли.

Още по темата