2021
Не е за вярване, че такова нещо още съществува: класически седан с надлъжно разположен двигател (с вътрешно горене), задно задвижване, прецизно кормилно управление и страхотно окачване. Именно такъв е Серия 5 на BMW. Произвежда се от 2017 г. и получи фейслифт миналото лято. Модерен, елегантен и притежаващ шлифован дизайн автомобил. С нисък и изтеглен силует, широки „бъбреци“ и извивката на Хофмайстер – всичко е на мястото си. Отвътре всичко е висококачествено и благородно. Подхождат ли в такъв случай на модела 2-литровите 4-цилиндрови агрегати? Разбира се, най-вече дизеловият със 190 к.с. Той стартира комфортно, също като бензиновия е оборудван с 48-волтов стартер-генератор и задвижване мек хибрид, като ускорява мощно и пъргаво.
Дизеловият си струва от 32 906 км годишно
Тежащият 1,8 тона седан се движи с него бързо и уверено. Няма нужда да говорим за серийната автоматична трансмисия. 8-степенната предавателна кутия на ZF е сред най-добрите на пазара и работи перфектно и в Серия 5 – независимо дали в комбинация с бензинов или с дизелов мотор. Концентрирана, прецизна, бързо превключваща и комфортна. Бензиновият двигател със 184 к.с. е мощен, енергичен и ускорява бързо, а звукът му е мощен и здрав. При директното сравнение изглежда малко по-напрегнат – дизелът си върши работата с лекота и спокойствие. И освен това е по-бърз, вземайки спринта от 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди, докато на бензиновия са му нужни 7,9. Най-важното е, че остава по-икономичният – 6,4 литра по време на теста, в това време 520i харчеше по 7,7 литра. Но това също е в рамките на приличното.
Победител
ДИЗЕЛОВИЯТ
Серия 5 ни демонстрира чудесна форма – зряла, уверена и хармонична. Най-вече мощният, икономичен и спокоен дизелов агрегат подхожда на модела по-добре, макар и да оправдава по-високата си цена на малко по-късен етап.