С ванкелов двигател MX-30 става PHEV с 600 км пробег

1301
2023

Mazda връща ванкеловия мотор: в MX-30 R EV токът се осигурява от компактен ванкелов двигател и така MX-30 се сдобива с пробег от 600 километра!

Mazda ще пусне за първи път от 2012 г. ванкелов двигател в сериен модел. В Mazda MX-30 e-Skyactive R EV именно ванкелов мотор и с генератор осигурява ток за електромотора, респективно зарежда батерията, откъдето електромоторът черпи ток.

Така MX-30 R EV става сериен Plug-in-хибрид, който използва двигател с вътрешно горене само за производство на електроенергия. Иначе задвижването – също както при събрата MX-30 – е изцяло електрическо. Mazda MX-30 e-Skyactive R EV ще може да се поръчва от 1-ви февруари 2023 г. Базовата версия на модела струва 72.000 лв. – също колкото и електрическата MX-30.

Малката батерия е захранвана с ток от малък ванкелов мотор

Необичайната комбинация на задвижване се състои от 830 кубиков еднодисков роторно-бутален двигател със 75 к.с. при 4700 об/мин и електромотор със 125 кВт. (170 к.с.), задвижващ предните колела на MX-30 R EV. Посредством генератор двигателят с вътрешно горене захранва електромотора с ток и по време на движение зарежда батерията с капацитет от 17,8 кВтч. на компактния модел на Mazda. 

И според Mazda по един доста спокоен и непривличащ внимание начин, тъй като ванкеловият мотор е не само малък и без вибрации, но и по-тих. Освен това ванкеловият двигател отговаря на норма за вредни емисии Euro 6d-ISC-FCM.

Общият пробег на MX-30 R EV е над 600 километра

Заради сравнително малкия капацитет на батерията изцяло електрическият пробег на MX-30 R EV е 85 километра по WLTP. От Mazda твърдят, че това е напълно достатъчно за нуждите на всекидневието. При нужда от по-голям брой на помощ идва ванкеловият двигател. Общият пробег по WLTP е над 600 километра. 

Разход: 1 литър бензин и 17,5 кВтч. на 100 км/ч

Предимството на дълъг път: зареждането на резервоара с обем от 50 литра става също толкова бързо, колкото и при конвенционалните двигатели с вътрешно горене. Зареждането на батерията става или с 11 кВт. мощност на зареждане от променлив ток или с постоянен ток на станция за бързо зареждане. При заредена батерия разходът на MX-30 R EV е един литър бензин и 17,5 кВтч. на 100 километра.

Три режима на движение (EV, Normal и Charge) дават възможност за максимално оползотворяване на капацитета на батерията, микс от производство на електроенергия в системата и зареждане на батерията или от зареждане на вътрешната батерия. Максималната скорост е ограничена на 140 км/ч. За 9,1 секунди MX-30 R EV ускорява от 0 до 100 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин