Със SUV-а от среден клас XT4 Cadillac атакува GLC, Q5 и X3


12
ное.
2020

В Щатите и Китай е хит, затова Cadillac отново пробва в Европа. AUTO  BILD тества SUV-а от среден клас XT4.

В днешно време, ако сте автомобилен производител и искате да реализирате големи продажби и добър имидж, то задължително трябва да пуснете на пазара SUV от среден клас. Сега Cadillac XT4 хвърля ръкавица на германските бестселъри Audi Q5, BMW X3 и Mercedes CLC. Дългият 4,59 метра американец привлича погледите по улиците и определено прави впечатление.

Cadillac от Канзас Сити изглежда шик и отвътре, макар и мониторът на навигационната система, аналоговите уреди зад удобния волан или въртящия/натискащ се превключвател на централната конзола да правят впечатление на малко поостарели. Иначе елементите за управление на копита са разположени прегледно, изработката е добра, а Head-up дисплеят прожектира най-важната информация в зрителното поле пред водача. Симпатичен детайл: при необходимост вътрешното огледало показва изображението от втора камера за заден ход. На предните, климатизирани седалки с функция за масаж, както и на задните седалки ще разполагате с доста прилично място. Подглавниците на втория ред обаче са прекалено ниски. Ако сгънете задните седалки, ще можете да натоварите до 1385 литра багаж.

Предлагат се само две моторизации

По отношение на задвижването американците предлагат само две моторизации. Повечето клиенти вероятно ще изберат дизеловия вариант на Cadillac XT4 350d AWD със 174 к.с. (128 кВт.) и 381 Нм, който се предлага на цена от 42 900 евро. 2-литровият мотор със самовъзпламеняване е нова разработка, но в никакъв случай не работи тихо. Не само при студен старт, но и при високи скорости и голямо натоварване той демонстрира силно акустично присъствие. Иначе ускорява добре, но все пак след 170 км/ч му липсва малко въздух, докато стрелката на скоростомера спре да се движи окончателно при 203 км/ч. Разходът на гориво на всъдехода: 6,9 литра на 100 км, което съответства на 180 г/км. 9-степенната автоматична трансмисия работи малко нервно и в спортен режим вдига нивото на оборотите прекалено амбициозно за реалните динамични характеристики.

Бензиновият мотор винаги е в комбинация с двойно задвижване

2-литров 4-цилиндров агрегат с 230 к.с. (169 кВт.) и 350 Нм е единственият бензинов двигател в гамата на модела. Тук конкуренцията също предлага повече – да не говорим за спортните версии с над 400 к.с. Серийно Cadillac предлага 9-степенна автоматична трансмисия; дизеловият мотор може да се комбинира с предно или двойно задвижване, докато бензиновият агрегат винаги е с със задвижване на четирите колела. В близко бъдеще Cadillac възнамерява да пусне изцяло електрическо задвижване за XT4.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >