Сърцето казва SUV, а разумът…?


3
ян.
2019

ВСИЧКИ ГОВОРЯТ ЗА SUV, какво им става? Нека започнем така: тези автомобили изглеждат по-спортни, с висока позиция на седене като Mercedes B-клас или Golf Sportsvan. Освен това са по-удобни. Качвате се и слизате по-лесно и на светофара гледате над стоящия пред вас. Е, освен ако той също не е SUV. Тъй като SUV-овете стават все повече, по-изгодни и по-малки. Някои от тях са толкова маневрени и пъргави, че могат да заместят малък автомобил. Например Opel Crossland се нуждае от малко място за паркиране и създава усещането, че е над нещата. Двойно задвижване или огромни джанти? Модерните SUV-ове отдавна са се отказали от ненужните и скъпи екстри. Важно е само едно: какво предлага един SUV в сравнение с компактния автомобил?

Сравняваме шест двойки от шест марки, от скъпия Mercedes до близките до народа Opel и Renault. Оценявахме както обективни неща като предлагано място, динамични характеристики, разход на гориво и разноски, така и субективни фактори. Колко комфортен, пъргав или тих е всеки от двойката? И естествено на преден план излязоха важните предимства на SUV-а: колко по-високо седите, какъв е обзорът и носи ли плюсове тази концепция за пространството в ежедневието? Където бе възможно, тествахме автомобили с един и същи двигател, за да подчертаем разликите при цената, оборудването и динамиката.

При компактните SUV-ове развитието се осъществява с много бързи темпове: модерните модели с висока позиция на седене са толкова активни при управление, икономични и добре оборудвани, че дишат във врата на доказалите се компактни автомобили. По тази причина някои от шестте ни дуела завършиха доста оспорвано. Изненадващо е как някои производители надуват цените на SUV-овете. При Toyota например неособено по-високият C-HR струва с около 10 000 лв. повече от Auris. Подобни цени се приемат от клиентите единствено ако се решават от сърцето. Именно за решенията, водени от сърцето или от разума, става дума на следващите страници. Най-добре включете в избора и двете.

Mercedes GLA 250 срещу Mercedes A 250: Тук по-модерен означава по-нисък

Mercedes GLA 250 срещу Mercedes A 250: Тук по-модерен означава по-нисък

 

Mini Clubman срещу Mini Countryman: при Mini големият е по-напред

Mini Clubman срещу Mini Countryman: при Mini големият е по-напред

 

Opel Crossland X срещу Opel Astra: при Opel е ясно – зрялост пред пространство

Opel Crossland X срещу Opel Astra: при Opel е ясно – зрялост пред пространство

 

Renault Clio срещу Renault Captur: по-добрият „французин“ е по-високият

Renault Clio срещу Renault Captur: по-добрият „французин“ е по-високият

 

Ford Fiesta срещу Ford EcoSport: малкият SUV си струва надценката

Ford Fiesta срещу Ford EcoSport: малкият SUV си струва надценката

 

Toyota C-HR срещу Toyota Auris: тук компактният е на по-високо ниво

Toyota C-HR срещу Toyota Auris: тук компактният е на по-високо ниво

Извод

SUV-овете са на мода – те обаче невинаги са по-добрият избор, когато компактният събрат е оборудван със същата техника. Така например Mercedes GLA и Toyota C-HR показват, че практичните добродетели или дори основният аргумент „по-висока позиция на седене“ не са чак толкова важни. Странно изглеждащият „японец“ е с екстремно лош обзор, а в ниския Mercedes водачът не седи по-високо, отколкото във Ford Fiesta! Нашият тест показва, че SUV-овете трябва да се справят с някои концептуални недостатъци. Те са по-високи, по-внушителни, не толкова маневрени – съответно почти винаги и по-лакоми, по-бавни и по-трудни за маневриране. По-големите разходи, свързани с тях, рядко биват компенсирани.

Още по темата

Card image cap
Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic: ръбовете вече не са на мода!

10
авг.
2016

SUV-еквивалентът на С-клас оставя в миналото „изваяните с брадва“ форми на предшественика си GLK и залага на типичните за Benz таланти

Card image cap
Mercedes срещу Škoda: Колко Superb има в новия Е-клас?

7
юли
2016

Класова борба в AUTO BILD: значително по-евтината от Е-клас Škoda Superb смело атакува Benz. Как ли ще завърши това?

Card image cap
Новото Audi S5 срещу Mercedes-AMG C 43: бързите солариуми

10
юли
2017

На мнение сте, че 350 к.с. в кабриолет са прекалено много? Тогава пробвайте сами тези два модела с 6-цилиндрови мотори! Никога няма да хванете тен с такава скорост – както и по толкова красив начин...

Card image cap
Първи впечатления: Toyota GT86

24
ян.
2017

Фейслифтът на Toyota GT86 предлага новия режим на движение Track, с който с лекота ще "закарате" спортното Сoupé в граничната зона.

Card image cap

В последния брой:

Архив >