Съдбата на българските ретро автомобили през 70-те години

1101
2024

Една възможна алтернатива, отразена в британската преса

През 1974 г. в София е проведен последният парад на ретро автомобили преди демократичните промени, като повечето от показаните там исторически превозни средства са сравнително добре познати на ретро любителите. Общото между тези реликви е, че възможностите за тяхната поддръжка, реставрация и привеждането им в автентичен вид са практически нулеви, а собствениците им могат единствено да ги съхраняват докогато могат и да се надяват някой ден да имат късмета да ги възстановят или да ги продадат на добра цена. Както се оказва обаче, това не важи за всички българи, които по един или друг начин са станали притежатели на ретро автомобили в годините на социализма. Типичен пример за това откриваме в една интересна публикация от британското списание Motor Sport от февруари 1975 г. в рубриката за писма от читатели:

Руски хибрид

Прилагам снимка, която може да представлява интерес за Вас и читателите на Motor Sport. Там се вижда Lancia от 1936 г., значително модифицирана от нейния собственик, който е до колата. Монтирал е трицилиндров двутактов двигател Wartburg и скоростна кутия, джанти и заден мост с неустановен руски произход. Собственикът е тракторист в едно от големите кооперативни стопанства (над 200 000 декара!) в България, където направих снимката миналия октомври. Колата е в доста добро състояние и изглежда има забележителна „проходимост“, защото шофьорът я използва навсякъде, а там, където работи, единствените други превозни средства са трактори или руски „джипове“.Мидхърст, А. Г. ХОДЖКИС

По-нататъшната съдба на тази интересна Lancia, за съжаление, не е известна, но може да се предположи, че не е оцеляла дълго поради тежките условия, в които е експлоатирана. Що се отнася до двусмисленото заглавие на материала, където автомобилът е определен като „руски“, то може да се тълкува по най-различен начин.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин