Съветник: да полираме старите фарове

Некачествени почистващи препарати и UV-лъчите са причината за потъмняване на старите фарове. С малко сръчност можете да ги освежите – така че автомобилът ви отново да „прогледне“


13
февр.
2018

Драскотини, потъмняване… фаровете на старите автомобили приличат на очите на зомбитата по филмите. И докато в България изстрадалите осветителни тела ще заплашват сигурността ви, но на ГТП никой няма да ви обърне внимание за тях, в Германия няма да минете техническата инспекция. A това е доста неприятно – все пак за масовите модели комплект фарове струва поне 500 лева. Самите фарове обаче си работят – просто стъклата им не пропускат достатъчно светлина. Решението в случай е да ги полирате и „консервирате“.

В търговската мрежа ще намерите подходящите комплекти за целта. Всички обещават, че пожълтелите или одраскани зони ще изчезнат след „шлайфане“. Има системи, например на Autosol, които опитват да постигнат желания ефект само с проста политура и последващо „запечатване“.  Малко „по-агресивен“ е комплектът на Sonax, включващ и специална шкурка. 5000 беше твърде слаба в нашия случай – след час търкане „жълтенията“ не беше изчезнала. Едва комплектът на Colormatic със шкурка 800 гарантираше по-добра светлинна пропускливост. Тук е важно да създадете добър предпазен слой. Много е важно да внимавате да не отнемете прекалено много от повърхността на фара, както и да не сложите твърде много лак – тъй като по този начин се променят оптичните качества на фара.

Ние ще ви покажем как с малко сръчност да реновирате старите си фарове.

Липсва видимост: пластмасовото „стъкло“ някога е било с идеална светлинна пропускливост, а сега е издраскано и пожълтяло. Запознаваме ви с няколко стъпки за перфектната подготовка на фара:

Залепване: хартиеното тиксо предпазва ламарината от драскане и опръскване с лак. Хартиеното тиксо е идеално решение за целта, тъй като е лесно за отстраняване и не оставя следи.

  1. Шлайфане: при този процес е задължително да полеете с вода – и то обилно. В първия „рунд“ започнете със шкурка 800, за да отстраните грубите драскотини, след това продължете с 2000. Накрая пластмасата ще бъде матова.

    Почистване: внимание, препаратът трябва да бъде щадящ за пластмаса, ако е твърде агресивен, може да причини истински поразии. За чистене използвайте мека хартия.

    Грундиране: този процес е нужен, за да издържа лакът, нанесен в следващ етап. Важно е да нанасяте тънко покритие и да го оставяте да изсъхне достатъчно дълго. Първия път и ние сгрешихме и лакът падна.

    Лакиране: лакът има функцията да пази пластмасата и да предотврати последващо пожълтяване. Пръскането се прави равномерно, наведнъж не трябва да се нанася твърде голямо количество, за да не се образуват издатини. Планирайте време за съхнене.

    6. Фарът вече е готов – по „стъклото“ няма драскотини и (почти) няма пожълтяване. В сравнение с преди подобрението е огромно.

     

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >