Супер рядък Mercedes 500 TE AMG

2306
2024

От Mercedes 123 би трябвало да има само няколко преработки. Този T-модел трябва да донесе около 340 000 лв. от продажбата си на търг, но дали това AMG наистина е оригинално?

Ранните модели на AMG, така наречените AMG преди сливането, станаха все по-популярни през последните години и се превърнаха в истински колекционерски автомобили, особено в Щатите. Един много специален Mercedes S 123 в момента се продава на търг в аукционната къща Bonhams и се очаква да достигне наистина невероятна цена. Но оригинално ли е това комби?

Mercedes 500 TE AMG е част от търга „AMG Rediscovered“, включващ множество редки и по-малко редки модели на Mercedes и огромно разнообразие от части, от волан до пълен бодикит. Разнообразната колекция е събрана от Бари Тейлър, собственик на работилница и любител на Mercedes, който грижливо е събирал 400-те части (включително 20 коли) в продължение на много десетилетия. След смъртта на Тейлър през 2020 г. частите сега се продават на търг.

Един от акцентите е Mercedes 500 TE AMG с цвят на каросерията „Astral Silver Metallic“. 123 е от времето, когато AMG все още не беше част от Mercedes и клиентите можеха да изпратят своите автомобили до Афалтербах впоследствие. Следователно документацията на тези автомобили AMG от 70-те, 80-те и 90-те години често е трудна за проследяване.

Същото и с този случай. Според експерти има само няколко пълни преработки на Mercedes 123 AMG. Включително два седана, два T-модела и едно Coupe. Не е ясно дали този S 123 е един от двата примера, но поне можем да се съмняваме в това.

По-вероятно е впоследствие колата да е преработена от дилър в САЩ. Независимо дали първоначално в Афалтербах или впоследствие в САЩ, едно е сигурно: този 123 с AMG преработка е рядък, много рядък. Първоначално доставен през 1979 г. като 280 TE, 2,7-литровият редови шестцилиндров двигател беше изваден и заменен от V8 (M 117) от S-класата.

Увеличен ли е бил обемът на V8 двигателя?

Особеното на този екземпляр: по информация на Тейлър обемът на този V8 е бил увеличен от 5,0 на 5,2 литра от AMG. За съжаление няма доказателства за това, така че не е ясно каква е мощността на този Т-модел.

Подмяната на двигателя е само началото на преработката на AMG и така след ново окачване, пълен бодикит включително двоен ауспух и BBS джанти. Според различни източници такава преработка някога е струвала около 65 000 германски марки.

Пробег от само 82 894 километра

Привлекателният интериор също е получил обработка от AMG. Освен воланът с четири лъча, който очевидно впоследствие е бил тапициран с доста лоша кожа, скоростомерът разграфен до 300 км/ч също разкрива, че S 123 е AMG. Колата има пробег от само 82 894 километра.

Предвид предполагаемия малък пробег, състоянието може да се опише като средно. Отвътре и отвън AMG има някои сериозни следи от износване, които са напълно нормални за 45-годишен автомобил. Особено защото Тейлър е използвал колата като служебен автомобил за своя сервиз AMG West до смъртта си.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин