Студия на Toyota показва GR Yaris с водородно задвижване за пистата

0412
2021

Първо Toyota тестваше своя двигател с водород за автомобилния спорт, а сега японците оборудват с него GR Yaris. Информацията!

Toyota продължава да работи по техниката с водородно задвижване. Първо през април 2021 г. японците представиха  своя двигател с водород за автомобилния спорт, а сега с цел тестове агрегатът е монтиран в GR Yaris. С тестовия двигател  от Toyota не залагат на горивна клетка, а вместо това водородът изгаря в двигателя като бензин. AUTO BILD ще ви даде информация относно концепцията Toyota GR Yaris H2!

За разлика от при Mirai Toyota залага при новия тестови двигател не на познатата ни горвна клетка. Водородът бива изгарян конвенционално – тоест няма химически процес, а при изгарянето на газа се получава енергия. Като база за притежаващия GE16-GTS състезателен двигател служи 1,6-литровият 3-цилиндров агрегат от Toyota GR Yaris. В серийния автомобил моторът разполага с 261 к.с. От Toyota не посочват каква е мощността му след преработката за работа с водород.

Заради различните характеристики на водорода в сравнение с бензина са необходими нови настройка на двигателя в областта на снабдяването с гориво и впръсквателната система. Затова пък по-бързото изгаряне на сместа „кислород-водород” гарантиора по-спонтанна реакция на мотора. Агрегатът беше използван по време на 24-часовата надпревара в рамките на Super Taikyu Series 2021 в японския град Фуджи. Тук моторът бе монтиран в модифициран за автомобилен спорт Toyota Corolla. Toyota засега не планира, да използва двигателя в серийни модели, а просто изпробва потенциала на техниката. Колко сериозни са намеренията на инженерите, ще стане ясно посредством използване в рали-Yaris-а.

BMW също са работили по двигател с водород

В миналото и германски производители са опитвали технология на двигател с вътрешно горене на водород. BMW например заложи през 2000 г. при своята Серия 7 „Hydrogen 7“ на модифицирано за работа с водород задвижване. Без съществен успех, тъй като произведените 100 автомобила не бяха продадени, а бяха предоставени на известни личности на оперативен лизинг. Въпреки това разработката на тези двигатели не спира. Засега техниката намира отзвук най-вече в областта на тежкотоварните автомобили и автобусите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин